فعالیت مبلغان در زمینه آموزش مد، جامعه را به آرمان اسلامی نزدیک می‌کند
کد خبر: 1461489
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲

فعالیت مبلغان در زمینه آموزش مد، جامعه را به آرمان اسلامی نزدیک می‌کند

گروه اجتماعی: مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه امپراطوری رسانه غربی درصدد است جوانان را در برابر فرهنگ بیگانه مبهوت کند، ابراز کرد: امیدواریم فعالیت‌های مبلغان در زمینه آموزش و اطلاع‌رسانی مد و فرهنگ ایرانی ـ اسلامی بتواند جامعه را به آرمان اسلامی نزدیک کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سیدمحمود مرویان‌حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در همایش فرهنگ، مد و رسانه که 26 مهرماه در اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه مد به معنای الگوی مطرح سطح جامعه در گویش آرایش، پوشش و ابعاد مختلف سبک زندگی است، اظهار کرد: همان‌طور که اسلام به باطن و فضائل درونی و تعالی درونی انسان می‌اندیشد، به ظاهر آراسته جسم انسان در تعاملات احتمالی هم توجه جدی کرده است.

وی با اشاره به سلیقه‌های متنوع انسان‌ها افزود: این سلیقه‌ها باید به دور از خود باختگی در برابر فرهنگ غربی باشد لذا در آنجا که مرز عفاف دچار خدشه می‌شود باید در مقوله مد و حجاب اسلامی توجه جدی صورت گیرد زیرا این مسئله اختصاص به زنان ندارد و شامل تمامی افراد جامعه می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه اسلام در ابعاد گوناگون به فرهنگ توجه جدی دارد، گفت: اسلام سلایق گوناگون را برای پوشش و حجاب مورد توجه قرار داده است، همانگونه که راوی نقل می‌کند نزد امام محمدباقر(ع) در منزل ایشان رفتم در حالی که لباس سرخ پوشیده بودند گفتم که این لباس شایسته شما نیست، حضرت فرمود: «همسر من این رنگ را می‌پذیرد، پس در محیط خانه پوشیدن این لباس بایسته است».

حجت‌الاسلام مرویان‌حسینی با اشاره به اینکه امام باقر(ع) فرمود: «ما رنگ‌های چشم‌نواز زرد و قرمز را در خانه می‌پوشیم»، ادامه داد: بهترین پوشش هر زمانه‌ای پوشیدن لباس‌های افرادپاک نهاد همان زمان است، لذا پوشیدن مدل لباس‌هایی که برای تخریب بنیادهای فرهنگی جامعه فعال شده‌اند توصیه نمی‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه امپراطوری رسانه غربی درصدد است جوانان را در برابر فرهنگ بیگانه مبهوت کند، ابراز کرد: امیدواریم فعالیت‌های مبلغان در زمینه آموزش و اطلاع‌رسانی مد و فرهنگ ایرانی ـ اسلامی بتواند جامعه را به آرمان اسلامی نزدیک کند.

captcha