ولایت‌پذیری و وحدت مسلمانان پیام اصلی غدیرخم است
کد خبر: 1459834
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۷

ولایت‌پذیری و وحدت مسلمانان پیام اصلی غدیرخم است

گروه اجتماعی: مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه تداوم رسالت پیامبر(ص) در غدیرخم با ظهور امامت مولای متقیان حضرت علی(ع) رقم خورد، گفت: ولایت‌پذیری و وحدت مسلمانان پیام اصلی غدیرخم است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام حسینی‌صدر، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد روز 21 مهرماه در مراسم بازسازی واقعه غدیر در یاسوج گفت: واقعه بزرگ غدیرخم یکی از رخدادهای مهم تاریخ اسلام و تجلی عینی رحمت و اراده پروردگار برای اکمال دین مبین اسلام است.

وی اظهار کرد: نظام الهی و ولایت فقیه در جمهوری اسلامی ایران نیز شمه‌ای از واقعه غدیرخم و ادامه دهنده راه نبی مکرم اسلام(ص) و ولایت مولای متقیان حضرت علی‌(ع) است و ولایت‌پذیری عملی و واقعی ادامه حیات و بقای این حکومت و نظام را تضمین می‌کند.

حجت‌الاسلام حسینی‌صدرعنوان کرد: تجربه‌های فراوان در طول بیش از 14 قرن تاریخ اسلام نشان داده هر زمانی که مسلمانان زیر پرچم ولایت نبودند و رهبری واحدی نداشتند، مورد تعرض دشمن قرار گرفته و سایه استعمار و زور نیز برآنان سنگینی کرده است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تداوم رسالت پیامبر(ص) درغدیرخم با ظهور امامت مولای متقیان حضرت علی(ع) رقم خورد، افزود: ولایت‌پذیری و وحدت مسلمانان پیام اصلی غدیرخم است که زنده نگه‌داشتن این واقعه مهم تاریخ اسلام به معنای زنده نگه‌داشتن حکومت اسلامی است.

وی تصریح کرد: این واقعه تاریخی نه‌تنها به عنوان یک رویداد بلکه باید به یک تفکر و فرهنگ ناب در میان شیعیان واقعی علی(ع) همانند واقعه عاشورا تبدیل شود و در هر کوی و برزنی نیز مراسم جشن و سرورغدیر و امامت مولای متقیان(ع) برگزار شود.

همچنین، در ادامه این مراسم، فتاح محمدی، معاون سیاسی- امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: غدیر مظهر و تجلی عینی وحدت مسلمانان و بزرگترین و زیباترین معارفه در طول تاریخ بشریت است.

وی بیان کرد: عید بزرگ غدیرخم عید بشارت و روشنگری عالم بشریت برای امامت یاور صدیق پیامبر(ص) و همیشگی پیامبر(ص) حضرت علی(ع) است.

معاون سیاسی- امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: شناخت عمیق نسبت به مسئله غدیر و ولایت امیر مؤمنان(ع) یک ضرورت غیر قابل انکار برای درک کردن جایگاه رفیع امامت و ولایت است.

محمدی اظهار کرد: همان‌گونه که پیامبر خود رحمت‌العالمین و رسالتش نیز رسالت جهانی است، ولایت و امامت علی(ع) نیز ولایت بر کل جهان است.

captcha