اسلام ناب، عید غدیر را عید وحدت قرار می‌دهد
کد خبر: 1458779
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۵
امام جمعه بیرجند:

اسلام ناب، عید غدیر را عید وحدت قرار می‌دهد

گروه اجتماعی: اسلام ناب عید غدیر را عید وحدت قرار می‌دهد چراکه امام علی(ع) شهید راه وحدت اسلامی است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام علی رضایی، امام جمعه بیرجند دیروز، 18 مهرماه در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه بیرجند گفت: باید همه ما از خودخواهی و تنگ‌نظری رها شویم تا نور عشق الهی در قلب‌ ما شعله‌ور شود.



وی با اشاره به اینکه امام علی(ع) هر روز دعای صباح می‌خواندند، گفت: امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید «هر کسی بر خواندن این دعا مداومت کند، اگر این عالم سرشار از سختی و بلا باشد، به وی آسیبی نخواهد رسید و رزق و روزی ابدی الهی بر او جاری می‌شود و در زمان مرگ با ایمان از دنیا می‌رود».



امام جمعه بیرجند با تأکید بر اینکه باید اسلام ناب محمدی از اسلام آمریکایی جدا شود، اظهار کرد: اسلام ناب عید غدیر را عید وحدت قرار می‌دهد چراکه امام علی(ع) شهید راه وحدت اسلامی است.



رضایی ادامه داد: اما اسلام آمریکایی عید غدیر را عید اختلاف قرار می‌دهد و در جهان به دنبال تفرقه‌افکنی و جنگ است.



وی با اشاره به اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری تغییرات چند دهه اخیر نوید بخش نظم جدید در جهان است، عنوان کرد: ایران باید نقش اسلامی در این نظم جدید جهانی داشته باشد.



امام جمعه بیرجند با تأکید بر اینکه علمای شیعه و اهل سنت با وحدت پای پرچم اسلام هستند، افزود: در هفته گذشته امام جمعه شهرستان اسدیه منصوب و در این شهرستان حوزه علمیه شیعه با تحصیل 30 طلبه راه‌اندازی شد.



یادآور می‌شود، در پایان خطبه‌های نماز جمعه آخرین اثر امام جمعه بیرجند با عنوان کتاب «صبح عاشقان» که شرحی بر دعای صباح حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) است، رونمایی شد.

captcha