توحید در مکتب غدیر تبیین و تکمیل می‌شود
کد خبر: 1458635
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۴
امام جمعه جهرم:

توحید در مکتب غدیر تبیین و تکمیل می‌شود

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام دژکام با بیان اینکه توحید باید در مکتب غدیر تبیین شود، گفت: غدیر روز تکمیل شدن توحید است و باید این مهم مورد توجه قرار گرفته و به بشریت نیز معرفی کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام، امام جمعه جهرم پنج‌شنبه، 17 مهر در مجموعه سخنرانی‌های پنجمین همایش بین‌المللی غدیر در جهرم گفت: مسئله غدیر نباید صرفاً به عنوان جشن تعیین رئیس مسلمانان تلقی شود گرچه این امر بسیار مهم بوده اما تعبیر قرآن از غدیر، اکمال دین است و با کامل شدن آن، تمام برنامه‌ها و آموزه‌ها تغییر کرده و تکمیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: نگاه ما بر این است تا بین ادیان به نوعی الفت برقرار شود و این نگاه باعث می‌شود تا هر کس سعادت هدایت شدن دارد، هدایت شود و نگاه دیگر ما این است که توحید تکمیل شده در غدیر را ترویج دهیم.
حجت‌الاسلام دژکام با بیان اینکه یهودی‌ها در توحید بسیار مدعی هستند اما توحید آنها باید در مکتب غدیر تبیین شود، گفت: غدیر جشن تکوین دین است و چنانچه خداشناسی اهل تسنن را مشاهده و با خداشناسی مکتب غدیر مقایسه کنیم تفاوت‌های آن را به وضوح مشاهده خواهیم کرد.
رئیس هیئت امنای بنیاد پژوهشی پیمان غدیر، توحید را بر مبنای غدیر کامل دانست و گفت: با تمام فاصله‌ای که میان اعتقادات ادیان است نمی‌خواهیم آنها را کنار بزنیم و مسیحیان را جزو ادیان توحیدی می‌دانیم.
وی با بیان اینکه غدیر در انسان‌شناسی حرف دارد، گفت: غدیر انسانی را به ما معرفی می‌کند که از ملائکه بالاتر بوده و جبرئیل شاگردی او را می‌کند.
  نماینده ولی فقیه در جهرم با اشاره به اینکه توحید برگرفته از حضرت علی(ع) چنانچه برای بشریت تبیین شود فاصله آن با سایر عقاید مشخص است، افزود: غدیر روز تکمیل شدن توحید است و باید این مهم مورد توجه قرار گرفته و به بشریت نیز معرفی کنیم.
این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: اوج مسائل عرفانی و قابل دفاع که بزرگان عرفا فهمیدند را وقتی خوب دقت می‌کنیم، مشاهده خواهیم کرد که شاگردی یک حدیث اهل بیت(ع) کرده و از غدیر بهره گرفته است.
وی با بیان اینکه کسی که اهل شهود است بدون معرفت عل (ع) به نتیجه نمی‌رسد، گفت: باید تصمیم ما بر این باشد تا ضمن اینکه دنیا را به معارف محمد و آل محمد(ص) روشن می‌کنیم، تصمیم ما بر این باشد که به تبیین دین بر مبنای حرکت غدیر در دنیا بپردازیم.
امام جمعه جهرم با بیان اینکه آیت‌الله سید حسین آیت‌اللهی امام جمعه فقید جهرم که غدیر را در شهر ما رونق داد، غدیر، عاشورا و نیمه شعبان را توصیه کرد، گفت: باید از غدیر تا نیمه شعبان، عاشورایی حرکت کرد و این حرکت مردم جهرم یک نماد است برای اینکه به دنیا اعلام کنیم که می‌خواهیم خدا، پیامبر(ص) و امام شناس بوده و در مکتب غدیر گام برداریم.

captcha