برگزاری کارگاه‌های آموزشی «تاریخ شفاهی دفاع مقدس» در خوزستان
کد خبر: 1458125
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸

برگزاری کارگاه‌های آموزشی «تاریخ شفاهی دفاع مقدس» در خوزستان

گروه هنر: مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری خوزستان از برگزاری کارگاه‌های آموزشی تاریخ شفاهی دفاع مقدس به‌منظور شناسایی نیروهای مستعد در شش ماهه دوم سال در استان خبر داد.

شهریار قلی‌گشتی، مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با بیان اینکه دفتر استانی فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری خوزستان هر 15 روز یک بار با حضور اعضای فعال خود در زمینه پژوهش و نگارش عرصه دفاع مقدس تشکیل جلسه می‌دهد، گفت: احمد یلالی، مسئول کانون ایثار و شهادت دفتر، پروین کاشانی‌زاده، خانم صابری و افسر دیر از پژوهشگران و نویسندگان عرصه دفاع مقدس از اعضای این دفتر هستند.

وی هدف اصلی تشکیل این نشست را برنامه‌ریزی در زمینه تاریخ شفاهی دفاع مقدس در شش ماهه دوم در استان دانست و افزود:‌ در این نشست برای شناسایی و جذب نیروهای جوان در سطح استان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه تاریخ شفاهی برای نیروهای مستعد و علاقه‌مند، شناسایی و انتخاب سوژه‌های مناسب تاریخ شفاهی برنامه‌ریزی صورت گرفت. 

قلی‌گشتی گفت: این دفتر بیشتر تلاش می‌کند پل ارتباطی میان سوژه‌های تاریخ شفاهی و نهادهای فعال در این عرصه باشد و به‌عنوان اتاق فکری جهت شناسایی سوژه‌ها عمل کند.

مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری خوزستان گفت: در حال حاضر این دفتر اثری با نام «تیمار غریبان» خاطرات سکینه محمدی امدادگر دوران دفاع مقدس را آماده چاپ و نشر دارد که توسط پروین کاشانی‌زاده نوشته شده است. کارهای دیگری نیز وجود دارد که روال تولید و تدوین را می گذارند.

captcha