ولایت‌پذیری در سرنوشت اجتماعی مسلمانان نقشی اساسی دارد
کد خبر: 1457502
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
حجت‌الاسلام رضوانی:

ولایت‌پذیری در سرنوشت اجتماعی مسلمانان نقشی اساسی دارد

گروه سیاسی: رئیس تبلیغات اسلامی قزوین با بیان اینکه ولایت‌پذیری در سرنوشت اجتماعی و دینی مسلمانان نقشی اساسی دارد، گفت: ولایت‌پذیری همراه با شناخت نسبت به اولیای الهی ضامن سعادت فردی و اجتماعی انسان‌ها در دنیا و آخرت است.

حجت‌الاسلام محمد رضوانی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بویئن زهرا در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، با اشاره به اینکه مسئولان می‌توانند آموزه‌های علوی را در همه شئونات زندگی ترویج دهند، اظهار کرد: امام صادق در روایات بسیاری براین موضوع تاکید داشته‌اند که به سوی ائمه اطهار(ع) گرایش وی‍ژه‌ای داشته باشید تا با استفاده از فرائض دینی در خانواده و جامعه از آنان الگو گرفته و در مسیری صحیح حرکت کنید.

وی ادامه داد: همه امکانات برای ترویج آموزه‌های دینی به کشورهای اسلامی اختصاص یافته است چرا که آنان می‌توانند با رفتار وعملکرد خود در مقابل دشمنان ایستادگی کنند و از این رو کشورهای اسلامی خود عاملی برای اشاعه فرهنگ اسلامی هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بوئین‌زهرا ولایت پذیری اطاعت و مسئولیت پذیری همراه با شناخت و محبت نسبت به اولیای الهی را ضامن سعادت فردی و اجتماعی انسان‌ها در دنیا و آخرت دانست و اضافه کرد: ولایت فقیه در زمان غیبت کبری امام زمان(ع) باید مطیع و تابع ولایت ائمه اطهار(ع) باشد زیرا حکومت اسلامی تداوم بخش ولایت اهل بیت(ع) است که در این راستا ضروری است همه شیعیان با یکدیگر وحدت و اتحاد داشته باشند.

به گفته حجت الاسلام رضوانی، ولایت فقیه تداوم‌دهنده حکومت اهل بیت(ع) است که به لحاظ اعتقادی و شرعی قانون اساسی حکومت اسلامی را در جامعه تبیین و اجرا می‌کند.

حجت الاسلام رضوانی ادامه داد: پیروی از ولایت تنها دوست داشتن اهل بیت(ع) نیست و باید رفتار مسلمانان در ظاهر و باطن با ائمه اطهار(ع) مطابقت داشته باشد که در این میان فرهنگ سازی برای عموم مردم از وظایف رسانه‌ها است.
وی عمل به دستورات اسلامی را در خانواده و اجتماع نشان دهنده یک جامعه ولایت محور دانست و خاطرنشان کرد: افزایش طلاق  و بزهکاری از عواملی است که سبب شده دشمنان در کشورهای اسلامی نفوذ پیدا کند که به این منظور، باید نسبت به حق ولایت شناخت بیشتری کسب کرد به عبارت دیگر، ولایت پذیری در سرنوشت اجتماعی و دینی مسلمانان نقشی اساسی دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بویئن‌زهرا ماهواره و شبکه‌های اجتماعی را از عواملی دانست که به ولایت‌پذیری آسیب می‌رساند و توضیح داد: امکانات فرهنگی کشورهای اسلامی باید همگام با دشمنان پیش برود و با استفاده از "اتاق‌های فکر" می‌توان با تهاجمات آنان مقابله کرد از سوی دیگر، نهادهای امور فرهنگی باید با تسهیلات بیشتری علاوه بر مقابله با دشمنان بتوانند در این عرصه گام تهاجمی بردارند.

captcha