میزان سواد قرآنی در مدارک دانشگاهی لحاظ شود
کد خبر: 1455137
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷
عضو جامعه روحانیت مبارز کشور:

میزان سواد قرآنی در مدارک دانشگاهی لحاظ شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: حجت‌الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه شایسته است میزان سواد قرآنی در مدارک دانشگاهی لحاظ شود، گفت: در این‌ صورت افراد به سمت فراگیری قرآن جذب می‌شوند.


حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، گفت: یکی دیگر از عواملی که موجب افزایش سواد قرآنی در جامعه می‌شود توجه به قرآن و یادگیری آن در پیوست‌های فرهنگی فعالیت‌های مختلف دستگاه‌ها و ادارات مختلف است که مسئله پیوست‌های فرهنگی همواره مد نظر رهبر انقلاب نیز بوده است.



عضو جامعه روحانیت مبارز کشور اظهار کرد: در برخی از علوم قرآنی مانند قرائت، بعضی از کشورهای اسلامی مانند مصر از ما سبقت گرفته‌اند و در سفری که به مکه و مدینه داشتم مشاهده کردم راننده‌های مصری قرآن را از حفظ قرائت می‌کردند که امر بسیار مطلوبی است.



ابراهیمی ادامه داد: اما در فهم قرآن می‌توان گفت به برکت تعالیم اهل بیت(ع) ایران بر سایر کشورهای اسلامی غلبه دارد که از این بابت باید سپاسگذار خداوند متعال باشیم.



افزایش سواد قرآنی در جامعه نیاز به عزم جدی دارد



وی عنوان کرد: افزایش سواد قرآنی در جامعه نیاز به عزم جدی دارد که از خانواده شروع شده و تا مدرسه و دانشگاه ادامه دارد و در این میان مساجد نیز با برگزاری محفل‌های انس با قرآن نقش بسیار مهمی می‌توانند ایفا کنند.



عضو جامعه روحانیت مبارز کشور افزود: اما آنچه باید همواره مد نظر قرار دهیم این است که تمام افراد جامعه باید به این باور برسند که درباره توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه مسئولیت دارند و نباید به بهانه‌های مختلف از خود رفع مسئولیت کنند.



ابراهیمی گفت: هر چند در زمینه سواد قرآنی نسبت به گذشته شرایط بهتری داریم اما تا نقطه مطلوب فاصله بسیار است و از طرفی علوم قرآنی از ژرفایی برخوردار است که هر روز می‌توان به نکات جدیدی از آن پی برد و در رفع مشکلات جامعه از آن مدد جست.



وی یادآور شد: اگر می‌خواهیم سواد قرآنی در میان مردم افزایش یابد نخست باید از آموزش قرائت قرآن شروع کنیم و سپس در جهت آشنا کردن مردم با ترجمه قرآن گام‌هایی برداشت و در نهایت مفاهیم و تفسیر قرآن را مطرح کنیم.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سیدمرتضی یاسری اهوازی
|
-
|
۱۳۹۳/۰۷/۰۷ - ۲۲:۲۵
0
0
تازمانی که روخوانی وتجویددرحوزهای علمیه مهجور است هیچ انتظاری ازدانشگاه نباید داشته باشیم
captcha