نهادینه‌سازی ارزش‌های دفاع مقدس سعادتمندی کشور را تضمین کند
کد خبر: 1454488
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷

نهادینه‌سازی ارزش‌های دفاع مقدس سعادتمندی کشور را تضمین کند

گروه اجتماعی: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان با اشاره به نقش مهم نهادهای فرهنگی در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس گفت: نهادینه‌سازی این ارزش‌ها در جامعه و به‌ویژه بین نسل جدید می‌تواند سعادتمندی کشور را تضمین کند.

اسماعیل احمدی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) کردستان، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی برای نشان دادن ایثار و رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس است.
وی از برگزاری برنامه متنوع در کتابخانه‌های عمومی استان به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: در این برنامه‌ها بر لزوم انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان با محوریت کتاب تأکید شده است.وی با اشاره به نقش مهم دستگاه‌های فرهنگی در ترویج و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به جامعه افزود: نهادینه شدن این ارزش‌ها در جامعه و به ویژه بین نسل جدید می‌تواند سعادتمندی کشور را تضمین کند.
احمدی عنوان کرد: ترویج فرهنگ ایثار، شجاعت و از خود گذشتگی برای دفاع از مهین بین جوانان و نوجوانان می‌تواند افق روشنی را برای جامعه به ارمغان بیاورد.
وی با بیان نقش رزمندگان در جنگ تحمیلی هشت ساله، بیان کرد: باید با تمام توان یاد رزمندگان را زنده نگه داشت و آرمان‌های آن‌ها را به  نسل‌های دیگر نیز  منتقل کرد تا فرهنگ شهادت همچنان در خون و جان ملت ایران اسلامی زنده نگه داشته شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان عنوان کرد: امروزه دشمن برای آسیب رساندن به کشورهای اسلامی به جنگ نرم روی آورده است و با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید تلاش می‌کند کشورهای دیگر را زیر سلطه خود درآورد.
وی استفاده از راهکارهای فرهنگی برای مقابله با ترفندها و دسیسه‌های دشمنان را مهم ترین شیوه مقابله ذکر کرد و افزود: نهادینه شدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه می تواند در مقابله با جنگ نرم دشمنان بسیار اثرگذار باشد.
احمدی در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف به مناسبت هفته دفاع مقدس در کتابخانه‌های عمومی کردستان بیان کرد: برپایی نمایشگاه کتاب در شهرستان‌هایی مانند قروه، سنندج و مریوان از کتاب‌هایی با موضوعات جنگ تحمیلی و دفاع مقدس یکی از اقدامات در این راستا بوده است.
وی تصریح کرد: نمایشگاه کتاب از ابتدای هفته دفاع مقدس در کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های مذکور برپا شده و تا پایان این هفته آماده بازدید علاقمندان است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان بیان کرد: در این نمایشگاه‌ها که با همکاری برخی ادارات و سازمان‌ها برپا شده است، کتاب‌ها با تخفیف ویژه‌ای به علاقمندان عرضه می‌شود.
احمدی ادامه داد: برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع دفاع مقدس در کتابخانه های عمومی برای کودکان و نوجوانان یکی دیگر از اقداماتی است که با هدف انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جدید صورت گرفته است.
وی افزود: تبلیغ و ترویج کتاب‌های مرتبط با دفاع مقدس در رادیو و تلویزیون، حضور کتابداران شهرستان‌ها در مراسم غبارروبی مزار شهدا، آذین‌بندی کتابخانه‌‌های عمومی به تمثال مبارک شهدا و برگزاری مسابقه بهترین جمله در رابطه با دفاع مقدس از جمله اقدامات دیگر کتابخانه‌های عمومی کردستان در هفته دفاع مقدس بوده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان یادآورشد: در برگزاری برنامه‌های ویژه هفته دفاع مقدس در این نهاد فرهنگی بر نقش مهم مطالعه و کتابخوانی در حفظ ارزش‌های دفاع مقدس تلاش شده است.

captcha