شکست حصر آبادان؛ از کلیدی‌ترین عملیات های منظم در دوران دفاع مقدس
کد خبر: 1453915
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
حجت‌الاسلام مقدسیان عنوان کرد:

شکست حصر آبادان؛ از کلیدی‌ترین عملیات های منظم در دوران دفاع مقدس

گروه سیاسی: هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی‌های آجا در استان خراسان رضوی ابراز کرد: شکست حصر آبادان مهمترین و کلیدی‌ترین عملیات منظمی بود که به فرمان امام خمینی(ره)و با مدیریت و فرماندهی لشکر ۷۷ ثامن الائمه(ع) محقق شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام عباس مقدسیان، هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی‌های آجا در استان خراسان رضوی در همایش حماسه آفرینان شکست حصر آبادان و سالروز عملیات ثامن الائمه(ع) که صبح امروز، سوم مهرماه در محل قرارگاه لشکر 77 پیروز ثامن الائمه(ع) در مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز آخرین روز از ماه ذی‌القعده است و مناسبت‌های این ماه با نام امام رضا(ع) گره خورده است، افزود: بنابر روایاتی مشهور امروز سالروز شهادت امام جواد(ع) است که به زهر معتصم عباسی در سن 25 سالگی و بعد از امامت 17 ساله به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس عنوان کرد: شکست حصر آبادان مهم‌ترین و کلیدی‌ترین عملیات منظمی بود که در مهر ماه سال 60 با مدیریت و فرماندهی لشکر 77 ثامن الائمه(ع) محقق شد و بعد از این عملیات توسط مجلس شورای اسلامی و با تاکید امام خمینی(ره) این لشکر مفتخر به عنوان نام ثامن الائمه(ع) شد.

هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی‌های آجا در استان خراسان رضوی با اشاره به سختی‌ها و شیرینی‌های دوران دفاع مقدس افزود: پیروزی در عملیات شکست حصر آبادان مقدمه‌ای برای دوران طلایی دفاع مقدس و پیروزی نهایی بر استکبار جهانی شد تا امروز ایران اسلامی به عنوان یک نظام مقتدر و قدرت تعیین کننده در منطقه بدرخشد به گونه‌ای که قدرت‌های استکباری برای سرکوب و مبارزه با گروه‌های تکفیری دست همکاری به سوی ما دراز می‌کنند.

وی با بیان اینکه از این امور نباید به سادگی گذشت، زیرا حاصل ایثار، تلاش و حضور شهدایی است که در طول هشت سال دفاع مقدس برای ایران اسلامی افتخار آفریدند، ادامه داد: امام جواد(ع) در سن هفت سالگی به امامت رسیدند و از نظر درجه علم آنگونه بودند که در یک ساعت به 30 هزار سوال پاسخ می‌دادند.

هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی‌های آجا در استان خراسان رضوی گفت: امام جواد(ع) در ضمن روایتی به جایگاه و نقش توکل در زندگی اشاره کرده و نشانه اهل بهشت را توکل بر خداست دانسته و می‌فرمایند: «بهای رسیدن به هر هدف عالی توکل بر خداست».

مقدسیان اظهار کرد: مکتب جعفری نیز از آن جهت که مبتنی بر عقل و ایمان بوده بر توکل نیز استوار است، یعنی نباید تصور کرد که همه چیز عوامل و اسباب ظاهری دارد، بلکه باید به وعده‌های الهی اعتماد کنیم.

وی ادامه داد: آن زمانی که ایران اسلامی به ظاهر توسط صدام و همه مستکبران مورد تهاجم قرار گرفت بسیاری از دشمنان گمان نمی‌کردند که بتوانیم در برابر آن‌ها مقاومت کنیم، اما در آن زمان امام خمینی(ره) دو جمله معروف در مورد آمریکا و دشمنان فرمودند، یکی این بود که «آمریکا و این ابر قدرت‌ها طبل تو خالی هستند» و همچنین «آمریکا شیطان بزرگ است».

مقدسیان ابراز کرد: در دوران دفاع مقدس با مقاومت و توکل بر خدا این سخن امام خمینی(ره) که مسلمانان بنا به گفته قرآن نباید به کفار اعتماد کنند، برای همگان اثبات شد و امروز نیز خود این ابر قدرت‌ها داعش، گروه‌های تکفیری و طالبان را ایجاد کردند این قدرت‌ها هر روز که نیاز نداشته باشند غرش کرده و هر روز که نیازمند شوند مانند روباه دست به سوی مسلمانان دراز می‌کنند.

وی عنوان کرد: از همین رو امام جواد(ع)، عامل توکل به خداوند را برای رسیدن به مقصود تعیین کننده می‌دانند و برهمین اساس هم رهبر این انقلاب نیز بر خدا توکل داشتند که گفتند، حصر آبادان باید شکسته شود.

captcha