فرماندهان نیروهای مسلح فارس با نماینده ولی فقیه دیدار کردند
کد خبر: 1453600
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
در دومین روز هفته دفاع مقدس؛

فرماندهان نیروهای مسلح فارس با نماینده ولی فقیه دیدار کردند

گروه اجتماعی: در دومین روز از هفته دفاع مقدس جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی استان فارس با آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، در دومین روز از هفته دفاع مقدس جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی استان فارس امروز، دوم مهر با آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس دیدار کردند.
در این مراسم ابتدا حسین محمدی، فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد به نمایندگی از فرماندهان نیروهای مسلح این استان به سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه امنیت اولویت اصلی هر جامعه است، گفت: در سایه امنیت پایدار است که اقتدار سیاسی، توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شکل می‌گیرد.
محمدی با یادآوری اینکه متولیان امنیت نیروهای نظامی هستند که تاکنون این وظیفه را به‌خوبی انجام داده‌اند، گفت: شاید حرکت دشمنان ما در صحنه جنگ سخت تمام شده است اما اکنون وارد فاز دیگری شده‌اند و جنگ فرهنگی و نرم را در دستور کار خود قرار دادند و برنامه‌های خود را فقط برای یک سطح طراحی نکرده‌اند بلکه در سطوح مختلف طراحی کردند.
محمدی ابراز کرد: هدف اصلی آنها در سطح راهبردی و کلان هدف اصلی این است که تصمیم‌گیرندگان ارشد نظام را حداقل در تصمیم‌گیری مرعوب کنند یا در ضعف میانی نافرمانی مدنی و عدم انسجام ملی را نشانه رفتند و می‌خواهند روحیه ایستادگی و مقاومت را از ما سلب کنند که به لطف خدا و با رهبری‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب در این حوزه ناکام ماندند.
این مقام ارشد نظامی عنوان کرد: همکاران ما در نیروهای مسلح آمادگی و توان صیانت از جمهوری اسلامی را دارند و تمام این نیروها هر کدام با توجه به شرح وظایف خود، این وظیفه مهم را انجام می‌دهند.
بنا بر این گزارش، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس نیز در این مراسم گفت: امروز در شرایطی هفته دفاع مقدس را برگزار می‌کنیم که دنیای استکبار موج جدید و برنامه‌هایی نویی برای حمله به دنیای اسلام و جهان مستضعفان را آغاز کرده است.
وی با بیان اینکه استعمارگران، کشورهای غنی و پربار آن روز دنیای اسلام را به معنای واقعی کلمه غارت کردند یعنی چیزی از منابع مالی برای دنیای اسلام نگذاشتند، گفت: دست مایه تمدن صنعتی غرب ثروت‌های کلانی بود که از دنیای اسلام دزدیدند و ربودند و منابع علمی و منابع فکری و کتاب‌های ارزشمندی که در دوران جنگ‌های صلیبی با آن آشنا شدند، را به تاراج بردند و ترجمه کردند و از آنها استفاده کرده و بنای این حرکت گذاشتند و به تدریج در این حرکت توسعه یافتند.
آیت‌الله ایمانی بیان کرد: امروزه شاهد هستیم در این طرح هم حرکت‌هایی را دنبال کردند و لشکرکشی‌هایی به افغانستان، عراق و غیره انجام دادند و بعد هم مسئله خیزش دنیای اسلامی را چنان سرکوب کردند که به قول خود از گرفتاری‌های آن آزاد شوند گرچه آن بیداری موجود است و روزی مجدداً برای آن‌ها مشکل ایجاد خواهد کرد.
منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دوران دفاع مقدس ادامه داد: ما توانستیم با همین دفاع مقدس، تمدن صنعتی غرب را به چالش بکشیم که این چالش تا به امروز ادامه دارد و آنچه رهبر فرزانه انقلاب آن روزگار دنبال کردند و فرزندان امام(ره) به دنبال آن راه افتادند امروز هم به وسیله خلف صالح او رهبر معظم انقلاب دارد دنبال می‌شود و غرب با یک چالش عظیم که برای او باور کردنی نبود روبه‌رو شد.
آیت‌الله ایمانی اظهار کرد: غرب می‌خواست بعد از جنگ جهانی دوم تمام درگیری‌ها را به دنیای اسلام بکشاند و برای آن برنامه‌ریزی‌‌های مختلفی کرد، فلسفه و مکتب به وجود آورد و جنگ تمدن‌ها را نوشت و در این جنگ فضای فکری را آماده کرد و امکانات را به وجود آورد اما در عین حال با یک چالش عظیم و بزرگ روبه‌رو شدند که امروز می بینیم تمام تلاش‌های آمریکا و اتحادیه اروپا به ضرر خودشان تمام می‌شود.
وی گفت: آن‌ها اگر می‌توانستند جنگ سخت را ادامه دهند ادامه می‌دادند زیرا هزینه جنگ نرم بیشتر از سخت است، جنگ سخت در یک منطقه با یک امکانات خاص انجام می‌شود ولی جنگ نرم به یک امکانات بسنده نمی‌کند و باید در همه جا تلاش کنند و برای تمام سنین برنامه‌ریزی صورت گیرد لذا آنان تمام تجهیزات خود را به کار بسته‌اند تا ما را شکست دهند.
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در فارس تأکید کرد: از آن زمانی که پاپ و اسقفها به فکرافتادند که جنگ را از کشورهای مسیحی خارج کنند و به برون از مرز کشورهای مسیحی قرار دهند تا به امروز که حدود 800 سال می گذرد این حرکت یک حرکت مستدام و برقراری بوده است که باید دنیای اسلام را بشکنند و 800 سال با ما جنگ می‌کنند  و این جنگ در این 20 سال اخیر تقریباً معادل همه آن 800 سال بوده است.
وی ادامه داد:  این پایداری نیست جز اینکه این انقلاب موردنظر خدای متعال امام و حجت خدا ولیعصر(عج)، ائمه مردم مقاوم و نیروی مسلح هوشیار و بیدار همه این عوامل دست به دست هم داده این فرصت‌ها را برای ما پدید آورده است و طبعاً بایدهفته دفاع مقدس را به رزمندگان تبریک گفت.

captcha