توجه به تعاونی‌ها و بخش خصوصی از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی است
کد خبر: 1452760
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷
عضو هیئت رئیسه مجلس:

توجه به تعاونی‌ها و بخش خصوصی از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی است

گروه اجتماعی: ضرغام صادقی توجه به مردم و بخش‌های تعاونی و خصوصی را از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: رایزنی‌ در این مورد، می‌تواند عقب‌ماندگی‌های استان فارس را به حداقل ممکن برساند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، ضرغام صادقی، منتخب مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی امروز، 31 شهریور در جمع خبرنگاران با اشاره به نشست اخیر خود، استاندار فارس و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در حال حاضر پروژه‌های عمرانی کشور از 2906 پروژه به 246 پروژه تقلیل یافته است، گفت: متأسفانه سهم استان فارس از میانگین کشوری  پروژه‌های بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی، کمتر است.
وی با بیان اینکه چنین رایزنی‌هایی می‌تواند عقب‌ماندگی‌های شهر شیراز و استان فارس را به حداقل ممکن برساند، افزود: به‌دنبال راهکاری هستیم که بتوانیم پروژه‌های حیاتی این استان را از منابع بخش خصوصی و تعاونی‌ها به سرانجام برسانیم.
صادقی در ادامه ساخت و بهره‌برداری بیمارستان‌های محب را از نمونه‌های عینی استفاده از منابع غیردولتی و تعاونی ذکر و عنوان کرد: سرعت بهره‌برداری از پروژه‌هایی که با مشارکت بخش خصوصی و تعاونی ساخته می‌شود بسیار بالاتر است که در این راستا معاون ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نیز آمادگی پیگیری چنین طرح‌هایی را در شیراز و استان فارس اعلام کرده‌اند که منوط به موافقت وزیر بهداشت و نظر مساعد ایشان دارد.
عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: در دیدار با حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موافقت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی از جمله ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای ساخت سه بیمارستان جدید نمازی با 1000 تخت، بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) با 313 تخت و بیمارستان مخصوص بانوان در شیراز گرفته شد که با ساخت این بیمارستان‌ها که توسط بخش غیردولتی تأمین اعتبار می‌شود، شاهد تحول عظیمی در افزایش تخت بیمارستانی خواهیم بود.
وی ارزش تقریبی این طرح‌ها را بیش از 550 میلیارد تومان دانست و اضافه کرد: زمان بهره‌برداری از این طرح‌ها در کمتر از سه سال است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های مهم اقتصاد مقاومتی توجه به مردم و بخش تعاونی و خصوصی است، گفت: با اجرای این طرح‌ها این مؤلفه محقق می‌شود و از طرفی به دولت فرصت داده می‌شود که برنامه‌ریزی در سایر امور که برای مردم اولویت ویژه را دارد فراهم کند، همچنین فرصت برای اجرای طرح تحول سلامت بیش از پیش فراهم و پرداختی سهم مردم کاهش قابل ملاحظه‌ای پیدا می‌کند.
صادقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در ایام تعطیلی مجلس به‌عنوان نماینده عضو کمیسیون اجتماعی بودم که در کمیسیون مشترک به‌منظور بررسی اصلاحاتی در قانون تنظیم بخشی از مقرارت دولت به مدت یک هفته در دو شیفت صبح و عصر به‌طور متوسط هشت ساعت در روز مشغول بررسی و تصویب این لایحه شدیم و پیشنهاداتی را در مورد جامعه هدف ایثارگری شامل همسر، خانواده شهدا، رزمندگان و آزادگان ارائه شد که می‌توان به درمان و ادامه تحصیل آنان اشاره کرد.
وی با اشاره به اینکه مواردی از طرف کمیسیون اجتماعی برای خدمات‌رسانی به افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، افراد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی و سایر افراد نیازمند به تصویب رسیده است، گفت: در این کمیسیون اعتبارات و احکام مناسبی برای هلال احمر جمهوری اسلامی به تصویب رسیده که امکان خدمت‌رسانی به مردم در حوادث و بلایای غیرطبیعی مانند سیل و زلزله فراهم می‌شود.
منتخب مردم شیراز در مجلس در پایان با بیان اینکه در کمیسیون اجتماعی تصمیم‌های ارزشمندی برای بخش بهداشت، درمان و سلامت مردم اتخاذ شده است، اظهار کرد: اختصاص 10 درصد از منابع حاصل از هدفمندسازی یارانه‌ها، 1 درصد از مالیات بر ارزش افزوده و 10 درصد از بیمه شخص ثالث به حساب وزارت بهداشت از جمله این تصمیم‌هاست.

captcha