اجرای «یاوران وقف» گام مهمی در تأمین وقف قرآنی خوزستان است
کد خبر: 1452498
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳

اجرای «یاوران وقف» گام مهمی در تأمین وقف قرآنی خوزستان است

گروه فعالیت‌های قرآنی: در صورت اجرای طرح «یاوران وقف» در خوزستان، می‌توان امیدوار بود بسیاری از مشکلات وقفی استان از جمله وقف قرآنی برطرف شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی شفیع‌زاده، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌‌کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، از راه‌اندازی طرح جدیدی جهت گسترش فرهنگ وقف در استان با نام «یاوران وقف» خبر داد.

وی با بیان اینکه طرح یاوران وقف به‌صورت کشوری برگزار می‌شود، گفت: بر این اساس با توجه به اینکه در هر موضوعی می‌توان این کار نیک و پسندیده را انجام داد، جلسات متعددی جهت راه‌اندازی این طرح به‌صورت جدی در سراسر استان برگزار شده است.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌ اوقاف خوزستان با بیان اینکه برای اجرای این طرح نشست‌های صنفی مختلفی را برگزار شده است، گفت: از همه صنف‌ مختلف اجتماع اعم از پزشکان، مهندسان، دانشگاهیان، بازاریان و همه آنانی که تمکن مالی دارند برای اجرای این طرح دعوت می‌شود.

حجت‌الاسلام شفیع‌زاده با تصریح بر اینکه یاوران وقف حرکت بسیار خوبی برای نهادینه شدن وقف در جامعه بوده است، افزود: این حرکت با توجه به اینکه نیازمند منابع مالی فراوانی نیست، مهم‌ترین مشکلی که اوقاف در اجرای طرح با آن مواجه است کمبود نیروی انسانی است که باید چاره‌اندیشی مناسبی برای آن صورت گیرد.

وی کمبود منابع انسانی سازمان اوقاف را باعث کند شدن حرکت این طرح دانست و گفت: در صورت اجرای این طرح در استان خوزستان در بسیاری از زمینه‌های مختلف از جمله قرآن، که خوزستان مورد وقفی ندارد می‌توان این امید را داشت که در این زمینه وقف موردنظر انجام شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان خواستار شد: به‌منظور اجرای با کیفیت‌ و هدفمندی مسابقات شهرستانی و استانی قرآن در خوزستان همه کارشناسان و فعالان قرآن استان از جمله ایکنای خوزستان نظرات و پیشنهادات خود را به اداره‌کل اوقاف خوزستان اعلام کنند تا بتوانیم مراحل مختلف این مسابقات را با کیفیت‌ بهتری برگزار کنیم.

captcha