عدالت آموزشی، اصلی‌ترین دغدغه متولیان تعلیم و تربیت است
کد خبر: 1452403
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۳
مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

عدالت آموزشی، اصلی‌ترین دغدغه متولیان تعلیم و تربیت است

گروه اجتماعی: دغدغه اصلی متولیان تعلیم و تربیت، عدالت آموزشی است، در این راستا باید در نقاط دورافتاده نیز کلاس‌های درس با امکانات مناسب برپا شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، نشست‌ هم‌اندیشی مدیران آموزش و پرورش فارس با اصحاب رسانه شب گذشته، 30 شهریور در باشگاه فرهنگیان شیراز برگزار شد.
حمیدرضا آذری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس در این نشست با بیان اینکه دغدغه اصلی متولیان تعلیم و تربیت، عدالت آموزشی است، گفت:‌ اساسی‌ترین نیاز جامعه این مسئله است که اقتضا می‌کند دولتمردان در شهرها و نقاط دورافتاده نیز کلاس‌های درس با امکانات مناسب برپا کنند؛ لذا یکی از وظایف ما استفاده از تمام امکانات در راستای عدالت آموزشی است.
وی افزود: ما در دو دهه اول انقلاب در عدالت آموزشی کاملاً موفق بوده‌ایم ولی در چند سال گذشته مقداری دچار مشکل شدیم و باید زبده‌ترین و متعهدترین معلمان خود را به مناطق محروم بفرستیم.
آذری به نامگذاری سال به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» اشاره کرد و گفت:‌ تمام تلاش خود را در محیط های آموزشی و مدارس جهت تحقق این نام به‌کار گرفته‌ایم و از اول مهر که مدارس بازگشایی می‌شوند، پروژه‌های مختلفی را در رابطه با فرهنگ و اقتصاد در سطح مدارس فارس اجرا خواهیم کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس در ادامه بزرگترین مشکل آموزش و پرورش را تمرکززایی عنوان کرد و گفت: باید تمام اعتبارات در اختیار ما باشد تا بتوانیم اعتبارات را تقسیم کنیم و تا زمانی که آموزش و پرورش به‌صورت متمرکز اداره می‌شود، روز به روز بر مشکلات آن افزوده می‌شود.
وی ابراز کرد: با توجه به تعالیم دینی و اعتقادی اسلام باید دانش‌آموزان دورافتاده‌ترین نقاط را بر فرزندان خود ترجیح دهیم و لازمه آن اعزام معلم توسعه‌یافته به نقاط محروم است.
آذری همچنین به فرمایشات مقام معظم رهبری میان فرهنگیان اشاره کرد و گفت: اساسی‌ترین مطالبه ایشان سند تحول بنیادین است و وزیر آموزش و پرورش نیز در این زمینه گروه‌هایی را مشخص کرده‌اند تا راهکارهای اجرای این سند بررسی شود و تا یک ماه آینده بخشی از آنها اجرایی خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به جنگ نرم دشمنان ابراز کرد: در دنیای امروزی محدودیت در حداقل ایجاد مصونیت است و ما نمی‌توانیم از محدودیت به‌عنوان استراتژی استفاده کنیم؛ لذا باید دانش‌آموزان خود را به‌گونه‌ای تربیت کنیم در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمنان مصون باشند البته با محدودیت موافقیم اما با حداقل ممکن.
وی تأکید کرد: لازمه مبارزه و پیروزی در جنگ نرم تربیت نیروی انسانی و کسانی است که اعتقادات دینی قوی داشته باشند، باید به این مسئله در نهادهای مختلف خانواده و جامعه و مدارس نیز توجه کرد.

captcha