خبرنگاران و عکاسان دفاع مقدس زنجان تجلیل می‌شوند
کد خبر: 1451719
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲

خبرنگاران و عکاسان دفاع مقدس زنجان تجلیل می‌شوند

گروه هنر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی برای برپایی نمایشگاه عکس نگاه ویژه به دفاع مقدس انجام شده است، گفت: در نظر داریم همزمان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس امسال، از خبرنگاران و عکاسان زنجانی دوران جنگ تحمیلی تجلیل کنیم.

یحیی امیری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با اشاره به آغاز برنامه‌ریزی‌های فرهنگی ـ هنری این نهاد برای ایام سال تحصیلی جدید در زنجان، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، دوره‌های آموزشی هنری و قرآنی در سطح شهرستان همزمان با آغاز پائیز امسال برگزار خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه تعداد زیادی از اعضای جامعه قرآنی شهرستان به صورت مستمر و حرفه‌ای به فراگیری علوم قرآنی در طول سال می‌پردازند، کلاس‌های آموزش قرآن تکمیلی به صورت مستمر ویژه این افراد تشکیل شده و دوره‌هایی نیز به صورت مقدماتی در سطح شهرستان برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان با بیان اینکه فضای نمایشگاهی فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان به صورت دوره‌ای در اختیار هنرمندان استان قرار می‌گیرد تا آثار خود را در آن به معرض نمایش بگذارند، اظهار کرد: این نمایشگاه‌ها هر ماه سه یا چهار دوره برگزار می‌شوند و هنرمندان زنجانی آثار خوشنویسی، طراحی،‌ نقاشی و سایر آثار تجسمی خود را ارائه می‌دهند.

امیری تصریح کرد: همزمان با فرارسیدن ایام هفته دفاع مقدس و سال تحصیلی جدیدی، اولویت برگزاری نمایشگاه‌ها با هنرمندانی خواهد بود که آثاری با محوریت دفاع مقدس را در این نمایشگاه‌ها به معرض نمایش بگذارند.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی برای برپایی نمایشگاه عکسی با نگاه ویژه به دفاع مقدس انجام شده است، اظهار کرد: در نظر داریم همزمان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس امسال، از خبرنگاران و عکاسان زنجانی دوران جنگ تحمیلی تجلیل کنیم.

این مقام مسئول بیان کرد: از آن جایی که هر ماه یک شب شعر مناسبتی در فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان برگزار می‌شود، سعی خواهیم کرد تا شب شعر مهر امسال با موضوع دفاع مقدس برگزار شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان در پایان یادآور شد: یکی از اقداماتی که از سوی ساسان قجر، هنرمند زنجانی در شهریور امسال برگزار شده و با استقبال چشم‌گیری نیز از سوی مردم روبرو شد، اجرای تئاتر خیابانی به نیت کمک به کودکان مظلوم غزه بود که پارک‌های زنجان در هفته پایانی شهریورماه جاری میزبان آن بودند.

captcha