قرآنیان باید پرچمدار سبک زندگی اسلامی باشند
کد خبر: 1450297
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
افتخاری:

قرآنیان باید پرچمدار سبک زندگی اسلامی باشند

گروه فعالیت های قرآنی: رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرآنیان باید پرچمدار سبک زندگی اسلامی باشند، گفت: با برنامه ریزی مدون فعالان قرآنی، دولت جهانی قرآنی محقق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین  المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه بیست‌ویکمین دوره مسابقات قرآنی ویژه بانوان بسیجی کشور که امروز، 24 شهریور در دانشگاه آزاد رشت برگزار شد، با بیان اینکه خوشبختانه در شرایط کنونی زمینه آموزش و فراگیری مفاهیم قرآنی فراهم است، اظهار کرد: شرایط لازم برای تدبر در قرآن، حفظ، قرائت و قرآن‌پژوهی در موضوعات مختلف مهیاست.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب شرایط مناسب برای پیگیری فعالیت‌های قرآنی وجود نداشت، افزود: ما تمام این موفقیت‌ها را مدیون خون شهدا، از خودگذشتگی ایثارگران، هدایت قرآنی رهبر معظم انقلاب و رهنمودهای داهیانه ایشان هستیم.

منتخب مردم تهران در مجلس سربازی تحت پرچم مقام معظم رهبری را خدمت و افتخاری ارزشمند دانست و ادامه داد: مقام معظم رهبری بزرگ‌ترین مشوق ما به‌ویژه در فعالیت‌های قرآنی هستند، نکات ارزنده و تذکرات حکیمانه ایشان همواره چراغ راه فعالان این عرصه بوده است.

افتخاری با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی باید محور اصلی حلقات صالحین باشد، تصریح کرد: شجره طیبه بسیج باید انسان را به سمت زندگی پاک و حیات طیبه هدایت کند، حیات طیبه با آشنایی با قرآن و درک مفاهیم دینی حاصل می شود.

وی با تأکید بر اینکه باید در حد توان حفظ قرآن را در اولویت‌های خود قرار دهیم، اضافه کرد: حداقل می توانیم آیاتی از قرآن را حفظ کنیم که در زندگی روزمره‌ مان کاربرد دارد، در اینصورت با انس و الفت عمیقی که با قرآن ایجاد می‌کنیم از ثمرات ارزشمند آن در زندگی و اجتماع بهره مند شویم.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس با بیان اینکه قرآن خوان نعمت گسترده الهی و نسخه شفابخش برای تقواپیشگان است، گفت: قرآن چشمه زلال هدایت برای کسانی است که با مؤلفه‌های آن انس می‌گیرند و با اخلاص در این مسیر الهی می‌مانند.

افتخاری عنوان کرد: انسان باید در ابتدا خود را با مؤلفه‌های قرآنی انس و الفت بخشد سپس هزاران و میلیون ها نفر از این طریق تربیت شوند، زیرا ما متولد شده ایم که زندگیمان رنگ الهی بگیرد نباید با دوری از قرآن و اهل بیت(ع) از حیات طیبه دور شویم.

وی با بیان اینکه جنگ نرم امروز دشمن علیه بشریت است، ادامه داد: باید با ابزار مناسب، روحیه بسیجی و بصیرت ناشی از فرمایش‌های داهیانه مقام معظم رهبری با آگاهی در این مسیر گام برداریم و به مقابله با جنگ نرم دشمن بپردازیم.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس با بیان اینکه حلقه‌های صالحین باید راهکارهای تقواپیشگی و دشمن‌شناسی در جنگ نرم را بشناساند، یادآور شد: باید زندگی ساده اسلامی بدون تجملات و تشریفات را در سبک زندگی مورد تأکید مقام معظم رهبری بگنجانیم و با سلاح اثربخش آموزه‌های قرآنی به مقابله با دشمن بپردازیم.

افتخاری با بیان اینکه قرآنیان باید پرچمدار سبک زندگی اسلامی باشند، گفت: قرآنیان بسیجی باید الگویی همه‌جانبه به‌ویژه در زمینه عفاف و حجاب باشند، با برنامه‌ریزی مدون و همت اساسی آنان دولت جهانی قرآنی محقق می‌شود که خود یاریگر رسالت امام  زمان(عج) است.

captcha