پیوند قرآن و عترت در فارس تأکیدی بر قطب قرآنی شدن این استان است
کد خبر: 1449745
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
آیت‌الله ایمانی:

پیوند قرآن و عترت در فارس تأکیدی بر قطب قرآنی شدن این استان است

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) بودن این استان و تعدد بقاع متبرکه در آن، گفت: پیوند میان قرآن و عترت ناگسستنی است لذا اگر اینجا کانون توجه اهل بیت(ع) بوده است باید کانون توجه قرآن هم قرار گیرد.

آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، اظهار کرد: سوابق شهرستان شیراز و استان فارس، سوابقی است که در دل تاریخ نهفته است و باید آن را باز کرد و در اختیار مجامع مختلف گذاشت.

اشاره به سبقه معنوی استان فارس
وی با اشاره به پیشینه ورود اسلام به استان فارس افزود:‌ در تاریخ آمده است که مردم استان فارس در سال هجدهم هجری قمری یعنی 8 سال بعد از رحلت پیامبر مکرم اسلام(ص) به دین اسلام گرویدند و مسلمان شدند.
آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه در طول تاریخ شاهد ابراز علاقه‌های فراوانی از سوی مردم این استان به ساحت مقدس اهل بیت(ع) بوده‌ایم، افزود: دارابگرد یکی از شهرستان‌های استان فارس در جریان صلحنامه امام حسن(ع‌) خراج خود را خرج فرزندان شهدای صفین کرده است که این‌ها همگی بیانگر سبقه اسلامی و معنوی این استان است.

فارس دارای بیشترین بقاع متبرکه کشور است
امام جمعه شیراز ادامه داد: قبور مطهر برخی از صحابه پیامبر(ص) در شیراز و استان فارس و وجود بیشترین بقاع متبرکه و امامزادگان در استان فارس که بیشتر از تمام نقاط کشور است، همگی بیانگر عشق و علاقه مردم استان فارس به اسلام از دیرباز تاکنون بوده است.
وی با بیان اینکه قدیمی‌ترین شهرهای ایران که مسلمان شدند اول برخی از شهرهای میان راه استان خوزستان و بعد استان فارس بوده است، گفت:‌ ما در تقدم گرایش به اسلام و معنویت جای دیگری را سراغ نداریم.

دروازه قرآن؛‌ نمادی از قطب قرآنی بودن شیراز
آیت‌الله ایمانی اظهار کرد: این سابقه در اسلام خود یک موقعیتی ایجاد می‌کند به علاوه اینکه علمای بزرگی که در فن تفسیر کار کرده‌اند در این استان به‌صورت متعدد مشاهده می‌شود ضمن اینکه بدنه مردم نیز با قرآن همراه بوده است و شیراز تنها شهری است که دارای دروازه قرآن است یعنی آموزه‌های قرآن از این شهر صادر می‌شده است.
منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: البته استان‌های دیگر ظرفیت‌هایی خواه ناخواه دارند و همه جا باید قطب قرآن شود و ما خوشحال می‌شویم که تمام استان‌های کشور قطب قرآنی شوند، اما استعدادهایی که در فارس است مورد غفلت قرار گرفته است و باید این استعدادها را شناسایی و شکوفا کنند.
وی با اشاره به جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) بودن استان فارس ابراز کرد: اینجا حرم سوم اهل بیت(ع) است یعنی شیراز بعد از مشهد و قم این جایگاه را برای خود حفظ کرده است که یک جایگاه بزرگ معنوی است و پیوند قرآن و عترت یک پیوند ناگسستنی بوده است و اگر اینجا کانون توجه اهل بیت(ع) بوده است باید کانون توجه قرآن هم قرار گیرد و بر همین اساس نیز پیشنهاد داده‌ایم که استان فارس قطب قرآنی کشور شود.

عزم ملی و مدیریت جهادی جهت تحقق قطب قرآنی شدن صورت گیرد
آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه تا قطب قرآنی شدن استان فارس فاصله بسیاری داریم، افزود: باید عزم ملی و مدیریت جهادی جهت تحقق این امر صورت گیرد تا ما بتوانیم آشنایی خود را با قرآن حفظ و گسترش دهیم و قرآن فرهنگ حاکم بر جامعه ما شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس به نقش رسانه‌ها در این زمینه اشاره کرد و گفت: همه چیز احتیاج به تبلیغ و فضاسازی دارد و رسانه‌ها می‌توانند وظیفه و مسئولیت خود را در این قضیه به‌نحو احسن دنبال کنند.
وی تأکید کرد: اولین انتظاری که در جهت تحقق قطب قرآنی شدن استان فارس می‌رود از رسانه‌هاست که باید این انتظار را پاسخگو باشند.

captcha