ورزش نیازمند آمیختگی با فرهنگ قرآن است
کد خبر: 1449037
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
احمدی:

ورزش نیازمند آمیختگی با فرهنگ قرآن است

گروه فعالیت های قرآنی: معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان گفت: ورزش امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند آمیختگی با فرهنگ و آموزه‌های اسلامی و قرآنی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان صبح امروز، 20 شهریورماه در مراسم اختتامیه مسابقات کشوری قرآن کریم ویژه جوانان ورزشکاران سراسر کشور که در مشهد برگزار شد، با اشاره به ضرورت ایجاد فرهنگ قرآنی در ورزشکاران گفت: باید بدانیم که ورزش امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند آمیختگی با فرهنگ قرآنی است زیرا این فرهنگ قرآنی چارچوب‌هایی را در جهت رعایت ارزش‌های انسانی برای ما ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به فرهنگ قرآنی و ضرورت جاری شدن آن در زندگی گفت: ما باید بررسی کنیم که به عنوان مدعیان اسلام و مسلمانی تا چه اندازه فرهنگ قرآنی را در زندگی خود جاری کرده و از آن بهره‌مند شده ایم زیرا همه ما موظف هستیم این فرهنگ را در تمامی ابعاد زندگی خود گسترش دهیم.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: قرآن کتابی است برای هدایت بشر و مفاهیم این کتاب آنچنان عمیق است که در گذر زمان هیچ تغییری نمی‌توان در آن ایجاد کرد؛ این امر بزرگ‌ترین ویژگی این کتاب آسمانی به شمار می رود.

وی با بیان اینکه در صورت تمسک به قرآن و تدبر در مفاهیم آن، خداوند استوارترین راه را در مقابل بشر قرار می‌دهد، اظهار کرد: در این راستا ما باید به عنوان یک فرد مسلمان با بهره‌گیری از آیات این کتاب، زندگی خود را به سمت پیشرفت،‌ تعالی و معنویت حرکت دهیم.

احمدی با تأکید بر اینکه وزارت ورزش و جوانان به عنوان یک نهاد فرهنگی نیازمند همراهی با قرآن است، گفت: این همراهی چه در حوزه جوانان و چه در حوزه ورزش مورد اهمیت است لذا امروز باید مبحث بهره‌گیری از آموزش‌های قرآنی سرلوحه فعالیت‌های ما در این دو بخش قرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه قرآن در حوزه ورزش باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: اگر ما ورزشکارانی با روحیه الهی و قرآنی داشته باشیم، فضای ورزشی ما فضای تأثیرگذارتری خواهد شد، صرف نظر از این موضوع، ورزشکارانی که در میادین ورزشی با رعایت شئونات و اخلاق حضور می‌ِیابند بسیار بین مردم تأثیرگذارتر هستند.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: ما باید بتوانیم شرایطی را ایجاد کنیم که ورزشکاران، مربیان و مدیران ما با فرهنگ و آموزه‌های قرآنی آشنا شوند و اگر به دنبال حاکمیت اخلاق ورزشی و فرهنگ در ورزش هستیم باید بتوانیم این شرایط را برای فعالان جامعه ورزش ایجاد کنیم.

وی با تأکید بر اینکه وضعیت فرهنگی و ورزش ما باید رنگ و بوی اخلاقی و قرآنی داشته باشد، افزود: این مسئولیت وظیفه سنگینی است که باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و برنامه‌ریزی مناسب به آن دست یابیم لذا در این راستا نباید فعالیت‌های قرآنی جدا از جامعه ورزش تعریف شود.

مشاور عالی وزیر ورزش و جوانان با اشاره به یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در حوزه ورزش به خصوص ورزش قهرمانی گفت: مهم‌ترین مشکل ما در این بخش فاصله ایجاد شده با آموزه‌های فرهنگی، ارزشی و اخلاقی است که ایجاد این فاصله در طولانی مدت می‌تواند مشکلات زیادی را فراهم آورد.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از نفرات اول تا پنجم در دو بخش ترتیل و مفاهیم قرآن کریم تقدیر به عمل آمده است.

captcha