شرط حاکیمت قرآن در جامعه توحیدی، تدبر همراه با عمل است
کد خبر: 1448342
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱
امام جمعه اقبالیه:

شرط حاکیمت قرآن در جامعه توحیدی، تدبر همراه با عمل است

گروه فعالیت‌های قرآنی: حجت‌الاسلام فاطمیان با بیان اینکه شرط حاکیمت قرآن در جامعه توحیدی، تدبر همراه با عمل است، گفت: اگر بخواهیم دین خود به اسلام را ادا کنیم باید به آیات قرآن عمل کنیم.

حجت‌الاسلام سیدمرتضی فاطمیان، امام جمعه شهر اقبالیه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، با بیان اینکه آنچه پیامبر(ص) به‌عنوان وحی از جانب خداوند برای مردم آورده باید در جامعه عملیاتی شود، اظهار کرد: قرآن عهد الهی با بندگان است.

وی با بیان اینکه تلاوت و قرائت قرآن بخشی از وظایف بندگان در برابر قرآن است، افزود: عمل به قرآن باید در دستور کار زندگی همه مسلمانان قرار بگیرد و همه باید روح زندگی خود را از قرآن به‌عنوان دستورالعمل الهی زندگی فرا بگیریم.

حجت‌الاسلام فاطمیان حل مشکلات جامعه اسلامی را مستلزم عمل به آیات قرانی دانست و تأکید کرد: گیر و مشکل اصلی امروز جهان اسلام در دور شدن از قرآن و عدم انس با این کتاب الهی است.

وی با بیان اینکه انس با قرآن موهبتی الهی و نعمتی از نعمت‌های بسیار والای پروردگار است، ادامه داد: آیت‌الله صدر در رابطه با حضرت امام خمینی(ره) و سیر و سبک زندگی این مرد بزرگ می‌فرمایند که امام خمینی(ره) در قرآن ذوب شده بود.

امام جمعه شهر اقبالیه تأکید کرد: سبک و سیره پیامبر(ص) نیز بیانگر وجود روح قرآن در زندگی پیامبر(ص) و اگر امروز بخواهیم شاهد روح دینی در زندگی باشیم باید به‌دنبال تبعیت از قرآن باشیم.

وی یکی از خواص ارتباط با قرآن و عمل به آن را افزایش ایمان دانست و یادآور شد: ایمان همان باور پایدار قلبی است که پیوسته در جان، دل و روح انسان به‌وجود خواهد آمد.

حجت‌الاسلام فاطمیان بیان کرد: آشنایی با قرآن به برکت انفاس قدسی پیامبر(ص) آغاز شد و با گذشت زمان این استعداد و این انس گسترش پیدا کرد و از آغاز که مسلمانان با قرآن آشنا شدند، همه چیز خود را در آیات آن یافتند و گمشده خود را پیدا کردند؛ بنابراین به قرآن دل بستند.

وی با بیان اینکه حاکمیت قرآن در جامعه توحیدی سعادت انسان را به‌دنبال دارد، ادامه داد: باید فضای انس با قرآن را برای آیندگان نیز ایجاد کنیم و این مسئولیتی است که به عهده تک تک افراد مسلمان و مؤمن و به‌‌ویژه کسانی که مسئولیتی دارند قرار داده شده است.

این کارشناس قرآنی در پایان حاکمیت قرآن کریم در جامعه را موجب توسعه، امنیت و رستگاری برای افراد آن جامعه دانست و عنوان کرد: لازم است تا تمام افراد جامعه اعم از نخبگان و توده‌های مردم تلاش کنند تا فرهنگ قرآن در جامعه تثبیت شود و جایگاه خود را پیدا کنند.

captcha