همایش بانوان مبلّغ در زنجان برگزار می‌شود
کد خبر: 1448246
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴
آبان‌ماه؛

همایش بانوان مبلّغ در زنجان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: رئیس حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان با اشاره به این‌که آغاز ماه محرم‌الحرام امسال با ماه آبان مصادف شده است، گفت: همایش بانوان مبلغ استان در زنجان نیز همزمان با این ماه برگزار شده و محورهای تبلیغ بانوان مبلغ باید مشخص و برای آنان تبیین شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام بلال محمدی، رئیس حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان عصر دیروز دوشنبه، 17 شهریورماه در جلسه کارگروه تبلیغ این حوزه‌های علمیه، با اشاره به اینکه هر ساله در آستانه فرارسیدن ایام ماه محم‌الحرام، همایشی با حضور بانوان مبلّغ استان برگزار می‌شود، گفت: حضور فعال بانوان مبلّغ استان در ویژه‌برنامه‌های مذهبی این ماه نقش ویژه‌ای در بصیرت‌افزایی مخاطبان و همچنین، دوری از شبهه‌افکنی در این‌گونه مجالس دارد.

وی افزود: در دنیایی که به عصر ارتباطات مشهور است و مباحث مختلف از طریق اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به راحتی در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد، امر تبلیغ دین یکی از ضروریات مبارزه با شبهه‌افکنی‌های دشمنان اسلام محسوب می‌شود.

رئیس حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان با تأکید بر اینکه واحدهای تبلیغ باید به عنوان بخش‌های مستقل در حوزه‌های علمیه مورد توجه ویژه قرار گیرند، اظهار کرد: تربیت طلاب فعال و آشنا به فنون برقراری ارتباط مؤثر تبلیغی با مخاطبان، یکی از مسائلی است که در این واحدها مدنظر قرار می‌گیرد.

محمدی تصریح کرد: از آنجایی که آغاز ماه محرم‌الحرام امسال با ماه آبان مصادف شده است، همایش بانوان مبلّغ استان در زنجان نیز همزمان با این ماه برگزار شده و بر همین اساس محورهای سخنرانی و تبلیغ طلاب و بانوان مبلّغ استان باید مشخص و برای آنان تبیین شود.

وی تأکید کرد: فضای امروز جامعه، ضرورت توجه به مهارت‌افزایی و توانمندسازی طلاب حوزه‌های علمیه پیش از فارغ‌التحصیلی آنان را بیشتر کرده و بر همین اساس حوزه‌های علمیه خواهران نیز باید به این امر واقف باشند.

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به دوره‌های ویژه ائمه جمعه مدارس در زنجان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: این دوره‌ها به پیشنهاد ستاد اقامه نماز استان برگزار شده و در حال حاضر باید ابعاد و راهکارهای برگزاری هرچه بهتر این دوره‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

یادآور می‌شود، در پایان برگزاری این مراسم، مدیران مدارس علمیه خواهران استان به ارائه گزارش تبلیغ هر یک از این مدارس پرداختند.

captcha