مشارکت بیش از هفده هزار نفر در طرح ملی حفظ قرآن در فارس
کد خبر: 1447191
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱

مشارکت بیش از هفده هزار نفر در طرح ملی حفظ قرآن در فارس

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف فارس از ثبت نام بیش از هفده هزار نفر در طرح ملی حفظ قرآن در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمیثم حسینی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، از ثبت نام بیش از هفده هزار نفر در طرح ملی حفظ قرآن در این استان خبر داد.
وی خاطرنشان کرد: در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور ستادی در کشور تشکیل شد که در آن نهادهای مختلفی از جمله اوقاف شرکت دارند و در این ستاد برای هر سازمان سهمیه‌ای 5 ساله برای تربیت حافظ تعیین شده است.
حجت‌الاسلام حسینی اظهار کرد: در این راستا سازمان اوقاف و امور خیریه نیز طرحی به نام طرح ملی حفظ قرآن را از دو سال گذشته در سراسر کشور آغاز کرده است که امسال سومین دوره اجرای این طرح است.
معاون فرهنگی اوقاف فارس با بیان اینکه در این طرح سالیانه برای هر استانی سهمیه‌ای مشخص می‌کنند، گفت: سهمیه استان فارس در سال جاری 20 هزار نفر است که تاکنون بیش از 17 هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند.
وی عنوان کرد: در میان 30 شهرستان استان فارس، تنها 8 شهرستان سهمیه طرح ملی حفظ قرآن را تکمیل نکرده‌اند که امیدواریم هرچه زودتر این کار را انجام دهند.
حجت‌الاسلام حسینی اظهار کرد: شهرستان‌هایی چون مهر، لامرد، داراب، ارسنجان، اقلید، بوانات و غیره هنوز سهمیه حفظ خود را تکمیل کرده‌اند که تا 20 شهریور مهلت دارند تا این ظرفیت را تکمیل کنند.

captcha