لزوم تخصیص بودجه به اوقاف جهت ساماندهی مساجد بین‌راهی
کد خبر: 1442988
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
حجت‌الاسلام حسینی تأکید کرد:

لزوم تخصیص بودجه به اوقاف جهت ساماندهی مساجد بین‌راهی

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی اوقاف فارس با بیان اینکه این سازمان در رسیدگی به امور مساجد بین‌راهی واسطه است، گفت: اگر استانداری اعتبارات لازم را به اوقاف تخصیص دهد می‌تواند اقدامات مفیدی در این زمینه انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام سیدمیثم حسینی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، سوم شهریور در نشست کارگروه مشورتی فرهنگی ستاد اقامه نماز فارس که در بوستان خانواده شیراز برگزار شد، گفت: در بحث مساجد بین‌راهی، مسئولیت حفاظت از آن یا به عهده مغازه‌دارهای اطراف آن مساجد است و یا اینکه خانه‌هایی در اطراف آنها ساخته شده و خادمی برای آنها گمارده شده است.
وی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه در رسیدگی به امور مساجد بین‌راهی واسطه است و اگر استانداری اعتبارات لازم را به اوقاف تخصیص دهد می‌تواند اقدامات مفیدی جهت رسیدگی به این مساجد انجام دهد.
حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه امسال در استان فارس هیچگونه اعتباری به اوقاف تخصیص نیافته است، گفت: بحث احکام هیئت امنای مساجد قریب پنج ماه است که ساماندهی شده است و ‌به‌صورت سامانه‌ای در آمده است که باید تأیید و چاپ شود و در اختیار آنها قرار گیرد.
معاون فرهنگی اوقاف فارس در پایان اظهار کرد: از پیشنهاد دبیران اقامه نماز جهت رسیدگی به مساجد و نمازخانه‌های شهری و بین‌راهی استقبال می‌کنیم.

captcha