نشست هم‌اندیشی جامعه قرآنی خوزستان برگزار می‌شود
کد خبر: 1442331
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰
امروز؛

نشست هم‌اندیشی جامعه قرآنی خوزستان برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: نشست هم‌اندیشی جامعه قرآنی خوزستان امروز، دوم شهریور در اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار می‌شود.

قاسم مقدمی، مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با اعلام خبر برگزاری نشست هم‌اندیشی جامعه قرآنی خوزستان گفت: این نشست با محوریت بررسی نقاط ضعف و قوت برنامه ترتیل‌خوانی شهرستان‌ها در ماه رمضان برگزار می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه برای نخستین بار چنین برنامه‌ای در استان برگزار شد، طبیعی است که اشکالات و ضعف‌هایی داشته باشد، در این نشست از مرتلان که اعضای اصلی برنامه بودند دعوت به عمل آمده است تا نظرات خود را در خصوص کیفیت برنامه، انتخاب مرتلان و موضوعات دیگر این برنامه بیان کنند.

مقدمی هدف از تشکیل این نشست را رسیدن به وحدت نظر در خصوص برگزاری برنامه‌های ترتیل‌‌خوانی در فرصت‌های آینده در استان دانست و گفت: خوزستان از ظرفیت‌های قابل توجهی در زمینه تلاوت برخوردار است گرچه عده محدودی از ترتیل‌ها در برنامه با قرآن در رمضان خوب ارزیابی نشد، اما در سطح استان حداقل 70 مرتل وجود دارند که می‌توانند به‌صورت کیفی در برنامه‌های زنده اجرا داشته باشند.

مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان بررسی برگزاری برنامه ختم قرآن در طول سال با استفاده از ظرفیت مرتلان را موضوع دیگر این نشست دانست و افزود: ترتیل از مرغوبیت بیشتری برخوردار است؛ اما در کل کشور کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و بیشتر تلاوت تحقیق مورد توجه است؛ اما ترتیل همواره مورد استفاده مردم قرار گرفته است؛ چراکه مشارکت مردم را با مرتل می‌طلبد و این امر جذبه‌ای را در برنامه ترتیل ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: موضوع دیگر این نشست طرحی است که پیش از این به صدا و سیمای مرکز استان ارائه داده شد و مورد تأیید قرار گرفت و آن پخش تلاوت‌های اذان گاهی با استفاده از این ظرفیت‌ها است، در این زمینه کارگروهی تشکیل می‌شود.

مقدمی در پایان از تشکیل پرونده و تهیه رزومه‌ای از این مرتلان خبر داد و گفت: این اطلاعات شامل مشخصات فردی، تخصص‌، وضعیت زندگی و یک تلاوت به‌عنوان آرشیو است.

captcha