تهمت و تجاوز به حقوق و کرامت انسانی در جامعه اسلامی جایی ندارد
کد خبر: 1441131
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۱
عضو مجلس خبرگان رهبری:

تهمت و تجاوز به حقوق و کرامت انسانی در جامعه اسلامی جایی ندارد

گروه اجتماعی: آیت‌الله هاشم‌زاده هریسی با بیان اینکه اعتدال درمان درد افراطی‌گری است، گفت: تهمت، افترا و تعدی و تجاورز به حقوق و کرامت انسانی در جامعه اسلامی جایی ندارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده‌هریسی، عضو مجلس خبرگان رهبری شب گذشته، 28 مرداد در جلسه شورای اداری شهرستان سراب با تأکید بر اینکه بداخلاقی‌ها و تندروی‌ها شایسته نظام اسلامی نیست، اظهار کرد: اعتدال درمان درد افراطی‌گری است؛ تهمت، افترا و تعدی و تجاوز به حقوق و کرامت انسانی در جامعه اسلامی جایی ندارد که امید می‌رود با تعامل و هم‌فکری همه مسئولان شاهد پیشرفت و آبادانی کشور باشیم.
وی افزود: بهشت و جهنم ساخته اعمال خود انسان‌ها است و همانطوری که در آیات و روایات متعددی بر این نکته تأکید شده که سرنوشت انسان درگروی اعمال خویش است، ما نیز باید در جامعه و نظام اسلامی خود مطابق دستورات دین اسلام و قرآن کریم حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) درجنگ‌ها بر رعایت حقوق دولت و مردم بر همدیگر تأکید داشت، گفت: باید اصلاح ساختارهای فرهنگی جامعه و نهادینه کردن ارزش‌های والای انسانی و اسلامی مورد توجه دستگاه‌های فرهنگی کشور قرارگیرد.
منتخب مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه محبت و اعتدال دو حلقه مفقوده در کشور است، تصریح کرد: دو حلقه مبارک محبت و اعتدال متاسفانه از زنجیره جامعه اسلامی ما مفقود شده و عامل مشکلات اخلاقی و سیاسی نیز همین امر است؛ لذا این دو حلقه باید به‌جای تندروی، افراط گرایی، کینه‌توزی، خصومت، نفرت، تهمت و افترا و ... جایگزین شود.
وی اکثریت مشکلات داخلی، بین‌المللی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور را ناشی از این دو حلقه مفقوده دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه به علت گم شدن اعتدال در جامعه مجبور هستیم که بار دیگر به تعریف اعتدال بپردازیم وگرنه اعتدال در حالت طبیعی نیاز به تعریف ندارد؛ اعتدال محدود به یک جناح نیست بلکه یک موضوع فراجناحی است.
آیت‌الله هاشم‌زاده هریسی همچنین با اشاره به اینکه علامه امینی و آثار گرانبهای ایشان همچون نگینی در جهان اسلام می‌درخشد، یادآور شد: شهرستان سراب مهد عالمان، دانشمندان و فرزانگان است که مردم باید به وجود چنین اشخاص و دانشمندانی در این خطه از کشورر پهناورمان افتخار کنند.

captcha