لزوم تغییر فعالیت‌‌های اردوهای جهادی از خدمات‌محور به‌سمت تولیدمحور
کد خبر: 1441013
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
محمدی تأکید کرد:

لزوم تغییر فعالیت‌‌های اردوهای جهادی از خدمات‌محور به‌سمت تولیدمحور

گروه اجتماعی: رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به حضور دانشجویان و گروه‌هایی از مساجد محلات در اردوهای جهادی، گفت: امسال سعی شده است تا فعالیت‌ اردوهای جهادی از خدمات‌محور به‌سمت تولیدمحور برود.

مهران محمدی، رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با اشاره به حضور دانشجویان و گروه‌هایی از مساجد محلات در اردوهای جهادی، اظهار کرد: در این اردوها بیش از یک هزار ‌دانشجو و افرادی از مساجد محلات حضور می‌یابند.

وی با اشاره به اینکه اردوهای جهادی در استان کردستان از اول تا 15 شهریورماه سال‌ جاری برگزار می‌شود، افزود: در اجرای این طرح، روستاها و مناطق محروم سطح استان کردستان مورد توجه قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کردستان با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی در سطح این استان به‌مدت 15 روز، عنوان کرد: افراد شرکت‌کننده برای انجام اهداف مورد نظر در این اردوها به مناطق محروم و روستاهای استان اعزام می‌شوند.

محمدی با اشاره به اینکه دانشجویان براساس رشته‌های تحصیلی خود در گروه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، کشاورزی، پزشکی، تولیدی، منابع طبیعی و آبخیزداری فعالیت می‌کنند، گفت: امسال سعی شده است فعالیت‌ها را از خدمات‌محور به‌سمت تولیدمحور سوق دهیم.

وی بیان کرد: در حوزه عمران، اردوهای جهادی دانشجویان فعالیت‌هایی از جمله احداث زمین ورزشی، تعمیر و بهسازی مساجد و ساخت و ساز مسکن در مناطق روستایی و برای افراد محروم استان انجام می‌دهند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کردستان برگزاری کلاس‌های آموزشی برای افزایش بهره‌وری در زمینه کشاورزی در مناطق روستایی را از عمده فعالیت‌های دانشجویان در حوزه کشاورزی عنوان کرد و یادآور شد: برگزاری کلاس‌های عقیدتی و مراسم جشن تکلیف برای روستاییان و مناطق محروم از جمله برنامه‌های دیگر اردوهای هجرت در بخش فرهنگی است.

captcha