ثبت نام 2500 نفر در طرح ملی حفظ قرآن در ایلام
کد خبر: 1440901
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰

ثبت نام 2500 نفر در طرح ملی حفظ قرآن در ایلام

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی اوقاف ایلام از ثبت نام ۲۵۰۰ نفر در طرح ملی حفظ قرآن در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام حسن شهیدی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، با اشاره به اینکه سهمیه احتصاصی این استان در طرح ملی حفظ قرآن امسال 2500 است، اظهار کرد: در حال حاضر این ظرفیت تکمیل شده است.
وی با بیان اینکه این میزان سهمیه مصوب شده نسبت به سال گذشته 15 درصد رشد دارد، گفت: این دوره‌ها در رشته‌های حفظ ترتیبی یک تا 30 جزء، حفظ موضوعی شامل سطح یک ویژه نوجوانان و مبتدیان، سطح دو حفظ موضوعی 300 آیه و سطح سه ویژه دانشجویان، طلاب و فرهیختگان با موضوع‌های اجتماعی و سیاسی در حال برگزاری است.
حجت‌الاسلام شهیدی افزود: در پایان هر دوره دو مرحله آزمون شامل آزمون کتبی حفظ موضوعی و آزمون شفاهی حفظ ترتیبی در تاریخ 18 مهر و آزمون پایانی حفظ موضوعی و ترتیبی در هشتم اسفند سال جاری برای شرکت‌کنندگان در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، مساجد، مدارس  و مؤسسات قرآنی وابسته برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام شهیدی با اشاره به اینکه با توجه به آغاز فصل امتحانات مدارس، ثبت‌ نام از علاقه‌مندان به شرکت در این طرح همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزشی مذکور در پایان، گواهینامه آموزشی طرح ملی تربیت حفاظ قرآن را دریافت خواهند کرد.
وی تشکیل مرکز تخصصی حفظ قرآن در هر شهرستان به‌منظور برنامه‌ریزی و تشکیل دوره‌های پیشرفته برای داوطلبان نمونه و کوشا که قابلیت حفظ تخصصی با سرعت بالاتر نسبت به عموم داوطلبان را دارا هستند، ضروری دانست.

captcha