مرمت پنج مسجد در اردوهای جهادی همدان
کد خبر: 1440725
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۶

مرمت پنج مسجد در اردوهای جهادی همدان

گروه اجتماعی: پنج مسجد در سال گذشته توسط اردوهای جهادی مرمت و بازسازی شده و علاوه بر این ساخت ۹ خانه عالم در مناطق محروم و روستایی و ساخت سه مدرسه صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، غلامعلی ابوحمزه، فرمانده سپاه انصارالحسین‌(ع) استان همدان دوشنبه، 27 مرداد در جمع خبرنگاران گفت: مطالبه مقام معظم رهبری از کارگزاران نظام، حل مشکلات اقتصادی کشور است و خوشبختانه در 35 سال گذشته اقدامات شایسته و قابل تقدیری در این راستا رخ داده است البته در حوزه اقتصادی باید تلاش بیشتری صورت گیرد تا استقلال و خودکفایی اقتصادی در کشور محقق شود و نظام مقدس جمهوری اسلامی بیش از گذشته به‌عنوان الگو در جهان مطرح شود.

وی با بیان اینکه نقاطی که کمتر به آن توجه شده توسط بسیج و سپاه شناسایی می‌شود، اضافه کرد: سپاه و بسیج مناطق محروم را شناسایی می‌کند تا زمینه لازم برای حل و فصل مشکلات مناطق مختلف استان فراهم شود.

ابوحمزه ادامه داد: بسیج همواره تبلور حضور مردم در عرصه‌های اقتصادی و سازندگی بوده است و در سال گذشته 58 گروه جهادی در حوزه بسیج دانشجویی شکل گرفت و 4042 نفر که بسیجی نبودند در اردوهای جهادی شرکت کردند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه دانشگاه‌ها همکاری خوبی در این حوزه با بسیج و سپاه دارند، ادامه داد: افراد پس از حضور در اردوهای جهادی در صورت علاقه می‌توانند به عضویت بسیج درآیند، همانطور که بسیاری از افراد غیر عضو پس از حضور در اردوهای جهادی به‌صورت خودجوش به عضویت بسیج درآمدند.

وی تصریح کرد: اردوهای جهادی یک روزه شامل بسیج محلات، دانش‌آموزی، عشایر و کارمندان تشکیل می‌شود که این افراد در قالب 132 گروه جهادی با حضور 27 هزار و 97 نفر در اردوهای یک روزه جهادی شرکت کرده‌اند.

ابوحمزه با تأکید بر اینکه اردوهای جهادی هفت روزه نیز از مجموعه بسیج محلات، ورزشکاران، طلاب، فرهنگیان و پیشکسوتان برگزار می‌شود، ادامه داد: در سال گذشته این افراد 134 گروه جهادی را تشکیل دادند که 2643 نفر در آن شرکت کردند و 18 هزار و 501 نفر روز عملکرد بر جای گذاشتند.

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی سه روزه خاص مهندسان بسیجی نیز برگزار شده است، افزود: سه گروه مهندسین بسیج کشاورزی، بسیج عمران و معماری و مهندسین صنعت تشکیل شده است و در سال گذشته 16 گروه جهادی با حضور 418 نفر از این افراد تشکیل شد که 1254 نفر روز کار انجام دادند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به اینکه گروهی از پزشکان و خانواده پزشک سازماندهی شدند تا در مواقع بحران در استان به کمک مردم بشتابند، گفت: 168 گروه پزشکی متشکل از 1176 نفر از پزشکان و سایر متخصصان به مناطق محروم رفتند و در این جریان 263 پزشک 7691 نفر را ویزیت کردند.

وی با بیان اینکه سپاه با 17 دستگاه اجرایی همکاری می‌کند، ادامه داد: 439 شغل ایجاد شده است و در مجموع 9427 نفر روز کار انجام شده است.

ابوحمزه با اشاره به اینکه طرح انفاق شامل شناسایی افراد متمکن برای کمک به محرومیت‌زدایی نیز انجام شده، افزود: از 100 نفر از افراد متمکن دعوت شده تا در راه محرومیت‌زدایی برخی از مناطق کمک کنند.

وی با بیان اینکه سپاه سعی کرده است در حوزه اقتصاد مقاومتی وارد شده و ظرفیت‌های اقتصادی را افزایش دهد، تصریح کرد: با ارائه آموزش صحیح می‌توان سطح آگاهی افراد را گسترش داد و از ظرفیت‌های موجود در استان به شکل بهتری بهره‌برداری کرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تأکید بر اینکه سپاه و بسیج در حوزه اقتصاد مقاومتی میدانی عمل کردند، ادامه داد: در سال 93 برای کمک به سازندگی و محرومیت‌زادیی و تحقق اقتصاد مقاومتی عزیمت 5080 دانشجو، 320 طلاب، 16 هزار و 300 نفر از پایگاه‌های محلات، 13 هزار و 700 نفر در قالب حلقه‌های صالحین، 2800 نفر در عرصه اقتصاد، 150 نفر مهندس صنعت، 300 نفر مهندس کشاورزی، 50 نفر مهندس عمران و معماری، 2500 نفر از بسیجی برای نوسازی مدارس و در مجموع 41 هزار و 200 نفر اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سال جاری تاکنون247 نفر در حوزه اقتصادی آموزش دیده و یا طرح اقتصادیشان تأیید شده، افزود: بودجه امسال به 16 میلیارد تومان در قالب قرض‌الحسنه و عقود اسلامی که به افراد بسیجی و غیر بسیجی پرداخت می‌شود، افزایش یافته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه جوانان ما بهترین جوانان در سطح جهان هستند، اظهار کرد: برخی از مشکلات را نباید به همه جوانان تعمیم داد و اگر مشکلی نیز وجود دارد به دلیل ناآگاهی و درک نادرست دوره جوانی است و نباید انتظار داشت جوان 20 ساله مانند یک فرد 50 ساله عمل کند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تأکید بر اینکه 430 هزار جوان بسیجی در استان همدان وجود دارد، گفت: نباید اقدامات نامناسب برخی از گردشگران در حوزه پوشاک و رفتار را به حساب مردم همدان که متدین، مؤمن و انقلابی هستند، گذاشت.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه همه احزاب و گروه‌ها در داخل و خارج برای موفقیت باید گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشند، تصریح کرد: بنا به فرموده معظم له دو نوع انتقاد وجود دارد که یکی سازنده و دیگری تخریب‌کننده است که در انتقاد سازنده نقاط قوت و ضعف بیان شده و راهکار تداوم نقاط قوت و حل مشکلات نقاط ضعف مطرح می‌شود که خواسته مقام عظمای ولایت است و در نقد تخریب‌کننده تنها نقاط ضعف مطرح می‌شود.

ابوحمزه با اشاره به اینکه اگر افراد این معیار و ملاک را مد نظر قرار دهند موفق می‌شوند وگرنه به بیراهه خواهند رفت، گفت: در سالروز رحلت امام خمینی(ره) مقام معظم رهبری فرمودند دشمن اصلی ما آمریکا و جهان صهیونیست است و ما باید طوری عمل کنیم که کشور را ساخته و از توطئه دشمن غافل نشویم.

captcha