فرهنگ‌سازی حجاب از خانواده‌ها آغاز می‌شود
کد خبر: 1439038
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸

فرهنگ‌سازی حجاب از خانواده‌ها آغاز می‌شود

گروه اندیشه: معاون فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان خاش گفت: فرهنگ‌سازی حجاب باید از درون خانواده آغاز شود و در مدارس، دانشگاه‌ها و جامعه نیز عوامل بدحجابی و آثار آن به‌درستی برای جوانان تبیین شود تا جوانان به صورت خودجوش به حفظ حجاب و عفاف ترغیب شوند.

مهین شیرزایی، معاون فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان خاش، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، گفت: عفاف، حجاب و رعایت پوشش ظاهری و کلامی، از فرائض دین اسلام است که دارای آثار و فواید بسیار گسترده چه در زمینه اجتماعی و چه از لحاظ فردی است.

وی اظهار کرد: یکی از آثار و فواید حجاب ایجاد آرامش روانى در فرد و به تبع آن امنیت و سلامت جامعه است و در جامعه‌ای که امنیت و آرامش حاکم باشد زمینه پیشرفت و ترقی فراهم می‌شود.

معاون فرهنگی آموزش و پرورش خاش افزود: فرهنگ‌سازی حجاب باید از درون خانواده آغاز شود و در مدارس، دانشگاه‌ها و جامعه نیز عوامل بدحجابی و آثار آن به‌درستی برای جوانان تبیین شود تا جوانان به صورت خودجوش به حفظ حجاب و عفاف ترغیب شوند.

شیرزایی درباره اهمیت حجاب در اسلام، بیان کرد: حجاب در قرآن کریم بسیار مورد سفارش قرار گرفته است، از جمله خداوند در آیه 31 سوره مبارکه نور می‌فرماید «وَ قُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَیَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ»، به زنان با ایمان بگو دیدگان خود را (از هر نامحرمی) فرو بندند و پاکدامنی ورزند و زیورهای خود را آشکار نکنند.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان باید از هر گونه رفتاری که موجب فساد اخلاقی و رفتاری در این زمینه می‌شود پرهیز کنند، تأکید کرد: بانوان در محیط خارج از خانواده آسیب‏‌پذیر هستند و این آسیب‌‏پذیری در صورت عدم آگاهی و بی‏‌توجهی، صدمات جبران‌ناپذیری را به پیکر خانواده وارد می‏‌کند.

معاون فرهنگی پرورشی آموزش و پرورش خاش در پایان یادآور شد: حجاب حراست و نگهبانی وجود ارزشمند انسانیت است و همان‌طور که انسان جواهر خود را در صندوقچه نگه‌می‏‌دارد، باید ارزش وجودی‌اش را در صندوقچه‏‌هایی به نام حجاب و عفاف نگهبانی کند.

captcha