ارزش‌های دفاع مقدس به درستی به نسل‌های آینده منتقل شود
کد خبر: 1438463
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳

ارزش‌های دفاع مقدس به درستی به نسل‌های آینده منتقل شود

گروه اجتماعی: استاندار کردستان گفت: همه باید ارزش‌های دفاع مقدس را به درستی به نسل‌های آینده منتقل کنیم، تا آیندگان بدانند این مملکت با چه رشادت‌ها و بزرگی‌هایی حفظ و به آن‌ها رسیده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، عبدالمحمد زاهدی، استاندار کردستان، روز گذشته، 20 مردادماه، در جلسه ستاد راهیان نور استان کردستان که با حضور آشنا، مشاور فرهنگی و نماینده رئیس‌جمهور در ستاد راهیان نور در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه مردم استان کردستان 5 هزار و 400 شهید در دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده‌اند، اظهار کرد: آنچه در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاده سوای جنبه‌های نظامی و سیاسی، خلق ارزش‌هایی است که در این دوران آفریده شده است.

وی با اشاره به اینکه هر ملتی که تاریخ خود را به خوبی نشناسد نمی‌تواند هویت خود را شکل دهد، افزود: دفاع مقدس نه تنها بخش مهمی از تاریخ پس از انقلاب اسلامی بلکه بخش عمده و ارزشمندی از تاریخ کشور ما است و شناخت این بخش از تاریخ برای نسل‌های بعد از جنگ مهم و تعیین‌کننده است.

زاهدی با اشاره به اینکه اگر به دنبال ترسیم آینده‌ای خوب برای کشور هستیم باید ارزش‌ها را به خوبی بشناسیم، تأکید کرد: همه باید ارزش‌های دفاع مقدس را به درستی به نسل‌های آینده منتقل کنیم، تا آیندگان بدانند این مملکت با چه رشادت‌ها و بزرگی‌هایی حفظ و به  آنها رسیده است.

وی عنوان کرد: آنچه که در مورد انتقال ارزش‌های دوران جنگ و بزرگی و رشادت انسان‌های آن دوران در جبهه‌ها و پشت جبهه‌ها به نسل‌های بعدی منتقل می‌شود تنها خاص ایران نیست و در سراسر دنیا موزه‌های جنگ احداث و سفرهای تحقیقی به مناطق جنگ‌زده انجام و ارزش‌های جنگ مورد احترام قرار می‌گیرد.

استاندار کردستان افزود: در کشور ایران بیشتر از جنبه‌های سیاسی و نظامی جنگ بر روی جنبه‌های معنوی و درونی جنگ هم چون دفاع، مقاومت، هدف، پیروزی و مفاهیم ارزشی تمرکز می‌شود و این سبب تحول انسان‌های بازدیدکننده می‌شود.

وی در پایان با تأکید بر اینکه جنبه‌های معنوی بیشتر از جنبه‌های فیزیکی جنگ مد نظر است، یادآور شد: کاروان‌های راهیان نور سبب می‌شود، خاطرات جنگ و ارزش‌های جنگ بین نسل‌های مختلف معنی پیدا کند.

captcha