ضرورت پرهیز از جزیره‌ای کار کردن در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت
کد خبر: 1438417
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۱

ضرورت پرهیز از جزیره‌ای کار کردن در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت

گروه اجتماعی: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان جزیره‌ای کار کردن در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از مشکلات استان دانست و گفت: فرهنگ‌سازی در این زمینه مستلزم کار گروهی و مشارکت همگانی است.

ناصر فرید، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان در گفتوگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در رابطه با فعالیت‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی آزادگان گفت: تاکنون دو جلد کتاب در حوزه آزادگان در لرستان به چاپ رسیده است که رقم بسیار اندکی است و می‌طلبد در این زمینه نویسندگان همت بیشتری به خرج دهند.

وی اضافه کرد: استان لرستان 900 آزاده داشته است که تاکنون 100 نفر آ‌نها فوت شده‌اند که این وظیفه نویسندگان و هنرمندان ما در قبال آزادگان دوران دفاع مقدس را سنگین‌تر می‌‌کند و می‌طلبد نسبت به ثبت و ضبط خاطرات این آزادگان از دوران اسارتشان اقدام کرد.

فرید معرفی فرهنگ ایثار و شهادت را مستلزم مشارکت همگانی دانست و افزود: جزیره‌ای کار کردن در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مشکلات استان است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس لرستان اضافه کرد: متأسفانه طی این مدت اطلاع‌رسانی صحیحی در خصوص آزادگان انجام نشده و بیشتر مردم با آزادگان آشنایی کامل ندارند.

وی با تأکید بر این‌که آزادگان سختی‎های خود را خودشان برای مردم بیان‎ می‎کنند و تاکنون فیلم و یا کتاب خاصی در این خصوص تهیه نشده است، گفت: لازم است آزادگان را در بحث خاطره‌نویسی تشویق کرد و نامه‌ها و خاطرات یک آزاده می‌تواند شرایط تولید یک فیلم را فراهم کند.

captcha