هویت‌زدایی؛ رهاورد برنامه‌های ماهواره/ لزوم اهتمام رسانه ملی به تحکیم ارزش‌ها
کد خبر: 1433411
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶

هویت‌زدایی؛ رهاورد برنامه‌های ماهواره/ لزوم اهتمام رسانه ملی به تحکیم ارزش‌ها

گروه اجتماعی: سرپرست دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه استفاده از ماهواره سست شدن هویت افراد را به‌دنبال دارد، گفت: باید در این راستا آگاه‌سازی شود تا جامعه بیش از این دچار آسیب نشود.


حسن قیاسی، سرپرست دفتر امور اجتماعی ـ فرهنگی استانداری خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم هویت دیرینه‌ای دارد، اظهار کرد: هویت جامعه ما ترکیبی از هویت ایرانی ـ اسلامی است.



وی با بیان اینکه زنان نقش بسزایی در حوزه‌های مادی و معنوی دارند، بیان کرد: زنان محور توسعه هستند و خداوند جایگاه والایی برای آنان قرار داده است.



نقش محوری زن از خانواده شروع می‌شود



قیاسی عنوان کرد: نقش محوری زن از خانواده شروع می‌شود و به جامعه ادامه پیدا می‌کند و در حقیقت زنان، جامعه را به تعادل می‌رسانند.



وی حفظ حجاب و عفاف را از وظایف زنان در جامعه دانست و بیان کرد: زنان با انجام این وظیفه رفتار مردان را جهت می‌دهند و در حقیقت جامعه‌ای که به تعادل برسد یک جامعه اسلامی است.



سرپرست دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فخر یک زن مسلمان به چادر و حجاب اوست، گفت: حجاب، آرامش یک جامعه را به‌دنبال دارد.



نقش ماهواره بر پوشش افراد



قیاسی درباره نقش ماهواره بر پوشش افراد اظهار کرد: ماهواره به‌عنوان یک محصول علمی مطرح شد اما دنیای غرب از آن به‌عنوان یک ابزار برای رسیدن به اهداف غیراخلاقی و گسترش فرهنگ غربی بهره می‌گیرد و می‌خواهد به حجاب زنان و دیگر اعتقادات ما خدشه وارد کنند.



وی با اشاره به اینکه استفاده از ماهواره سست شدن هویت افراد را به‌دنبال دارد، افزود: باید در این راستا نحوه استفاده درست از ماهواره آگاه‌سازی شود تا جامعه بیش از این دچار آسیب نشود.



سرپرست دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه عفاف و حجاب یک ارزش است که نباید در آن تردید کرد، گفت: رسانه ملی باید جهت تحکیم و استقرار ارزش‌های اسلامی از شبکه‌های بیگانه سبقت بگیرد و با بهره‌گیری از توان کارشناسان زبده و اهل فن تمام تلاش خود را به کار بندد.



قیاسی یادآور شد: امروزه در تولیدات رسانه‌های ملی در مسئله حجاب خللی دیده می‌شود که باید برطرف و برنامه‌های جذابی در این راستا تولید شود.

captcha