ارائه مشاوره‌های قرآنی در نهمین نمایشگاه بین‎المللی قرآن و عترت مشهد
کد خبر: 1430701
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲
در تالار فردوسی صورت می‌گیرد؛

ارائه مشاوره‌های قرآنی در نهمین نمایشگاه بین‎المللی قرآن و عترت مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مشاوره های مورد نیاز مباحث قرآنی در غرفه مشاوره قرآن سالن فردوسی نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد توسط استاد حسین علمی ارائه می شود.

مهدی رمضانی، مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی ، اظهار کرد: هشت غرفه در نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد با هدف ارتقاء علوم قرآنی و ارائه دستاوردهای تبلیغات اسلامی خراسان رضوی توسط این اداره کل راه اندازی شده است.

رمضانی غرفه‌های دارالقرآن و ‌اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی، چهار غرفه کمیته‌های تخصصی قرائت، حفظ، مفاهیم و کودک، غرفه نور باران و غرفه مشاوره قرآنی را به عنوان هشت غرفه حاضر در نمایشگاه معرفی کرد و گفت: چهار کمیته تخصصی قرائت، حفظ، مفاهیم و کودک مستقر در نمایشگاه به عنوان مؤسسات الگو، از سایر مؤسسات زیرمجموعه حمایت ویژه می‌کنند تا نسبت به تخصصی شدن آنها اقدام شود.

مسئول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: این مؤسسات یا کمیته‌های الگو، توانمندی‌های خود را در نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد به نمایش می‌گذارند تا ضمن برگزاری دوره های با موضوع ریشه‌یابی رمزهای موفقیت مؤسسات تخصصی، ادامه مسیر دیگر مؤسسات روشن باشد.

رمضانی در توضیح غرفه نورباران اظهار کرد: در این طرح خیران برای اهدای قرآن به مناطق محروم می توانند به ازای هر قرآن، ده هزار تومان به شماره حساب 88888 واریز کنند تا در این راستا سازمان تبلیغات در تهران اقدام به چاپ قرآن کند.

وی با بیان محور دوم این طرح گفت: جمع‌آوری قرآن‌های نو و بلااستفاده از منازل یکی دیگر از محورهای این طرح‌ است که این قرآن‌ها به مساجد و مراکزی که نیاز دارند ارسال می‌شود، همچنین علاوه بر نمایشگاه قرآن در 22 نقطه شهر مشهد از طریق مؤسسات قرآنی، قرآن های بلااستفاده در منازل جمع‌آوری می‌شود.

مسئول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه بخش جانمایی مؤسسات قرآنی برای اطلاع‌رسانی مؤسسات در نمایشگاه راه‌اندازی شده است، افزود: علاوه بر این محورها، محور سوم نیز با هدف جمع‌آوری قرآن‌های فرسوده برای نخستین بار در خراسان رضوی اجرایی شده است.

رمضانی اظهار کرد: در غرفه مشاوره قرآن در سالن فردوسی نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت، استاد حسین علمی به ارائه مشاوره های مورد نیاز در مباحث قرآنی می‌پردازد که مخاطبان می‌توانند به منظور رفع مشکلات خود از طریق راهنمایی‌های قرآن به این غرفه مراجعه کنند.

مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: سال گذشته فعالیت‌های این ارگان در دو بخش تقسیم می‌شد ولی امسال به صورت مجتمع در هشت غرفه فعالیت می‌کنند و به لحاظ کیفی، ارتباط سایر مؤسسات با کمیته‌های تخصصی برای ارتقاء سطح آنها مورد توجه قرار گرفته است.

captcha