وحدت برپایه مودت مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: 1429260
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
نخستین امام جمعه اهل تشیع خنج:

وحدت برپایه مودت مورد توجه قرار گیرد

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام صفایی بر لزوم حفظ وحدت مسلمانان شیعه و سنی تأکید کرد و گفت: وحدت برپایه مودت است و باید بحث وحدت با این دیدگاه نگریسته شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خنج در سال جاری امروز، 22 تیر در این شهرستان برگزار شد.
در ابتدای این نشست مجید صادقی‌فرد، دبیر جلسه به انتخاب نخستین امام جمعه تشیع این شهرستان اشاره و مصوبات جلسه قبل را قرائت کرد.
شیخ عارف ابونجمی، امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان خنج در این جلسه با اشاره به مسئله عفاف و حجاب گفت:  مسئله حجاب و عفاف باید نهادینه شود و حقیقت آن برای مردم تبیین شود.
وی با بیان اینکه وقتی به قرآن توجه می‌کنیم آیات بیشتر به تذکر تأکید دارد، به بیان مسائلی پیرامون اهمیت توجه به اقامه نماز پرداخت.
در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین رضا صفائی، نخستین امام جمعه اهل تشیع خنج گفت: در فرصت ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الهی مباحث عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر باید ساماندهی شوند.
وی ادامه داد: عفاف یک مسئله درونی است و از درون انسان را کنترل می‌کند لذا باید اعتقادات را بارور و معنویت انسان‌ها را تقویت کنیم.
حجت‌الاسلام صفایی عنوان کرد: شهر خنج شهر با معنویتی است که سنت‌های خود را حفظ کرده است لذا باید در ادارات فضای معنوی حاکم شود.
وی همچنین بر ضرورت حفظ وحدت مسلمانان شیعه و سنی این شهرستان تأکید کرد و گفت: وحدت بر پایه مودت است و باید بحث وحدت با این دیدگاه نگریسته شود و با عطوفت و رأفت با همدیگر رفتار کنیم.
امام جمعه اهل تشیع خنج خاطرنشان کرد: دنیا ما را به اسم اسلام می‌شناسد لذا باید اجازه ندهیم خدشه‌ای به وحدت جامعه وارد شود و برای این کار باید جوانان و نوجوانان را با مبانی اسلام آشنا کنیم و در حیطه فضای سایبری وارد شویم.
بنا بر این گزارش، علوی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خنج نیز در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از علمای اهل سنت که جنایات تکفیری‌های داعش و النصره را محکوم کردند، گفت:  نماز ما را از منکرات و فحشا باز می‌دارد لذا باید به ترویج این فریضه الهی بپردازیم.
وی، یکی از معضلات روز جامعه را نزول‌خواری دانست و گفت: خانواده‌ای که منشأ درآمد آن نان حرام است، نمی‌تواند وظایف دینی خود را انجام دهد چنانچه امام حسین(ع) نیز در واقعه کربلا به این نکته تأکید فرمود که چون شکم‌های لشکریان یزید از مال حرام پر شده است، حرف حق به گوش آن‌ها نمی‌رسد.
علوی با تأکید بر اینکه ائمه جمعه و جماعات باید در زمینه نزول‌خواری آگاهی بخشی کنند، به ضرورت مسئله عفاف و حجاب پرداخت و گفت: بحث حجاب شامل تمام ادیان الهی می‌شود و حجاب اسلامی باید رعایت شود و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی کنیم.
یادآور می‌شود، شهرستان خنج یکی از شهرستان‌های جنوبی استان فارس است که 60 درصد جمعیت آن را مسلمانان اهل تسنن تشکیل می‌دهند.

captcha