عرصه سلامت؛ مهم‌ترین محل اختصاص وقف جمعی/ ۲۰۰ میلیارد اوراق وقف جمعی توزیع می‌شود
کد خبر: 1428118
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
ایمانیه اظهار کرد:

عرصه سلامت؛ مهم‌ترین محل اختصاص وقف جمعی/ ۲۰۰ میلیارد اوراق وقف جمعی توزیع می‌شود

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته عرصه سلامت مهم‌ترین محل اختصاص وقف جمعی است، از توزیع ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق وقف جمعی در استان فارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، محمد‌هادی ایمانیه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز گذشته، 19 تیر در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به توزیع اوراق وقف جمعی در استان فارس گفت: وقف جمعی به این معناست که پول‌های خرد بتواند با هم جمع شده و یک کار خیر بزرگ انجام شود.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین مرحله‌ای که مردم رغبت دارند وارد چنین کارهای خیری شوند، عرصه سلامت است، به ساخت بیمارستان درمان سرطان جنوب کشور از محل اوراق وقف جمعی در شیراز اشاره کرد و افزود: به‌دلیل بار بزرگی که سرطان به دوش مردم می‌گذارد با اولویت‌ترین کار همین است که با پژوهش و نظرسنجی‌هایی که صورت گرفت 70 درصد مردم با این کار موافق بودند.
ایمانیه عنوان کرد: محل فیزیکی احداث این بیمارستان با موافقت تیم پیوند اعضا، در کنار بیمارستان پیوند عضا در شهرک صدرا است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه اوراق وقف جمعی از طریق بانک ملی توزیع می‌شود، گفت: قبل از این اوراق، قبض‌های وقف جمعی تهیه شده است که به‌زودی این اوراق میان معتمدان شهرستان‌های مختلف فارس توزیع و از طریق آنان در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) و ایام قدر و نمازهای یومیه ‌میان مردم توزیع می‌شود.
وی اظهار کرد: سقف اعتباری اوراق وقف جمعی با تصویب دولت و مجلس، 200 میلیارد تومان است که هر کسی بر اساس توان خود می‌تواند در این طرح خیر شرکت کند.
ایمانیه با بیان اینکه در استان فارس 27 هزار پرسنل وزارت بهداشت هستند که در این نهضت خیر مشارکت می‌کنند، افزود: این بیمارستان با تعرفه دولتی فعالیت می‌کند که همین خود بزرگترین خیریه محسوب می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز کرد: از میان کسانی‌که اوراق وقف مشارکتی را خریداری می‌کنند، قرعه‌کشی می‌شود و جوایز معنوی چون سفرهای زیارتی به آنان اهدا می‌شود.
وی با یادآوری اینکه این بیمارستان به‌صورت هیئت امنایی فعالیت می‌کند، گفت: هیئت امنای این بیمارستان شامل مدیرکل اوقاف فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بنیاد پیوند اعضا، رئیس مجمع خیرین تأمین سلامت فارس، استاندار فارس، رئیس دادگستری فارس و غیره است.
ایمانیه در پایان با بیان اینکه این بیمارستان 500 تخته است، گفت: در برآورد هزینه احداث این بیمارستان، 100 میلیارد هزینه ساخت و 100 میلیارد تومان نیز هزینه تجهیزات این بیمارستان است.

captcha