گسترش فرهنگ قرآن بزرگترین سد در مقابل رشد گروه‌های تکفیری است
کد خبر: 1426007
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰

گسترش فرهنگ قرآن بزرگترین سد در مقابل رشد گروه‌های تکفیری است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل اوقاف همدان اظهار کرد: گسترش فرهنگ قرآن در جامعه می‌تواند بزرگترین سد در برابر دشمنان اسلام و نیز گسترش گروه‌های تکفیری باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، حجت‌الاسلام ‌رضا حاجی زین‌العابدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان شنبه، 14 تیر در جمع کارکنان اداره‌کل اوقاف اظهار کرد: دشمن با ابزارهای مختلف درصدد جلوگیری از ترویج فرهنگ و آموزه‌های قرآنی در جامعه است.

وی افزود: سنت نبوی وقف ارمغان شایسته دین مبین اسلام است و توسعه فرهنگ وقف می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات فرهنگی و اقتصادی جامعه کنونی باشد. برپایی مجالس سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و روضه‌خوانی با ایجاد وقف‌های بی‌شمار در ایران اسلامی گره خورده است.

حجت‌الاسلام زین‌العابدینی بیان کرد: وقف با نیات قرآنی آنچنان که باید، وجود ندارد و در حوزه فرهنگ قرآن و علوم قرآنی باید توجه ویژه‌ای از سوی واقفان خیراندیش انجام شود.

وی بیان کرد: در زمانه‌ای که صحبت از عاشورا و قیام امام حسین(ع) مجازات داشت، ایجاد موقوفات متعدد برای عزاداری و روضه‌خوانی سیدالشهدا(ع) که به تأیید مراجع عظام نیز می‌رسید، توانست نهضت حسینی را رونق بخشد و حاکمان جور زمانه در مقابل آن عقب‌نشینی کردند.

مدیرکل اوقاف همدان اضافه کرد: در حال حاضر و در جامعه کنونی نیازمندیم که وقف گره‌گشای مسائل و مشکلات فرهنگی ـ اقتصادی جامعه با توجه به نیازهای روز باشد و آن همت واقفان خیراندیش را می‌طلبد.

حجت‌السلام حاجی‌زین‌العابدینی گفت: همت سازمان اوقاف و امور خیریه در این است که واقفان در راستای نیات جدید از جمله، احداث سالن‌های ورزشی در مناطق محروم، ساخت خوابگاه‌های دانشجویی و دانش‌آموزی، مراکز علمی و پژوهشی علوم جدید وارد شوند.

وی ازدواج جوانان، ساخت و ایجاد مراکز درمانی برای بیمارهای خاص و پرهزینه، ایجاد مراکز علوم قرآنی، نهج‌البلاغه و مهدویت را از جمله نیازهای روز جامعه برای وقف‌های نوین عنوان و اظهار کرد: از جمله حوزه‌هایی که در این زمینه نیازمند توجه و تمرکز خیران و واقفان است حوزه فرهنگ قرآن و علوم قرآنی است.

captcha