شب‌های قدر نقطه اوج ایام سال است
کد خبر: 1424738
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
مبلّغ حوزه علمیه قم:

شب‌های قدر نقطه اوج ایام سال است

گروه اندیشه: حجت‌ا‌لاسلام بهادری گفت: در میان علمای اخلاق و صاحبان سیر و سلوک، اول سال جدید، ماه رمضان قرار داده شده است که نقطه اوج آن نیز شب‌های قدر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین بهادری، مبلّغ حوزه علمیه قم، صبح امروز، 10 تیرماه در جلسه اخلاق و اعتقادات در محل حسینیه ثارالله سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با بیان اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای خودسازی وتکمیل نقایص اخلاقی است، گفت: در میان علمای اخلاق و صاحبان سیر و سلوک، اول سال جدید، ماه رمضان قرار داده شده است که نقطه اوج آن نیز شب‌های قدر است.

وی همگان را به خواندن دعای وداع ماه رمضان در ابتدای ماه دعوت و عنوان کرد: قرائت این دعا در ابتدای ماه رمضان باعث می‌شود فرصت‌های این ماه برای انسان متذکر شود تا پس از پایان ماه رمضان دچار افسوس نشود.

مبلّغ حوزه علمیه قم از سوء‌ظن به‌عنوان بدگمانی تعبیر و بیان کرد : سوء ظن وحُسن ظن به دو بخش ارتباط با خدا و ارتباط با مردم تقسیم می‌شود.

بهادری امید به خدا و ترس از گناه را چکیده حُسن ظن به خدا عنوان کرد و افزود: ظاهربینی، بدطینتی، معاشرت با افراد ناباب و ارتباط با مجرمان وحسادت از عوامل ایجاد سوء‌ظن در انسان است.

وی عنوان کرد: در جایی که فساد و انحراف غلبه داشته باشد، در انتخاب کارمند و کارگزار،  انتخاب مسئولان برای پست‌های کلیدی و مسائل مهم اجتماعی باید سوء‌ظن داشته باشیم.

مبلّغ حوزه علمیه قم یادآور شد: همانطور که وظیفه داریم به افراد جامعه سوء‌ظن نداشته باشیم، باید خودمان را نیز در معرض سوء‌ظن دیگران قرار ندهیم.

captcha