اردوهای جهادی به آموزش اقتصاد مقاومتی می‌پردازند
کد خبر: 1424223
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴

اردوهای جهادی به آموزش اقتصاد مقاومتی می‌پردازند

گروه اجتماعی: مسئول اردوهای جهادی استان همدان گفت: مهم‌ترین مسائلی که در این اردوها مطرح می‌شود مباحث آموزشی در قالب اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی خانواده‌ها است.

علی اصغر صداقتی، مسئول اردوهای جهادی استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: در اردوهای جهادی کلاس‌هایی برای آموزش مشاغل مختلف در مناطق محروم دایر می‌شود تا اقشار محروم جامعه را نسبت به مشاغل منطقه‌ای به‌صورت علمی آشنا کنند و موانع و مشکلات آن‌ها را در حد توان حل کنند.

وی با بیان اینکه استقبال دانشجویان از اردوهای جهادی امسال رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است، افزود: همانند سال‌های گذشته اقدامات گسترده‌ایی برای ثبت‌ نام و اعزام دانشجویان از اواسط اردیبهشت در سطح دانشگاه‌های استان آغاز شده است.

زمان اعزام اردوهای جهادی

صداقتی اضافه کرد: ادامه اعزام اردوهای جهادی بعد از ماه رمضان خواهد بود، همچنین فرم‌ها و دستورالعمل‌هایی به‌عنوان شناسنامه گروه‌های جهادی از سوی بسیج دانشجویی تهیه شده و در اختیار گروه‌های جهادی قرار گرفته شد که قبل از اعزام به مناطق محروم باید آن را تکمیل کنند.

وی یادآور شد: از آنجایی که استقبال خوبی از روحانیان و مبلغان در ثبت‌ نام و حضور در اردوها وجود دارد اعزام یک گروه ویژه روحانی به مناطق محروم از دیگر برنامه‌هایی است که ممکن است رخ دهد.

مسئول اردوهای جهادی همدان ابراز کرد: بهداشت و درمان از حوزه‌هایی است که مورد استقبال فراوان مناطق محروم قرار گرفته و استان همدان نیز در برگزاری این اردوها جزو رتبه‌های برتر کشوری است تا جایی که در سال گذشته در چهار روستا فقط 500 نفر از خدمات دندانپزشکی بسیج جامعه پزشکی بهره‌مند شدند.

صداقتی اظهار کرد: کشاورزی و دامپروری از دیگر حوزه‌هایی است که دانشجویان مرتبط با این رشته‌ها اعزام می‌شوند و طریقه صحیح کاشت و برداشت، برخورد با سموم کشاورزی و شیوه‌های جدید کشاورزی را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند.

وی افزود: مناطق روستایی که با مرکز استان فاصله زیادی دارند و منابع و امکانات کمتری نسبت به مناطق دیگری دارند در اولویت اعزام اردوها هستند و روستاهایی که از نظر منابع و درآمد در سطح پایینی قرار دارند سبد کالا در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

پرداختن به مباحث فرهنگی از فعالیت‌های اردوهای جهادی است

وی اظهار کرد: مباحث فرهنگی در قالب جشن و عزاداری، عمران، کشاورزی، مباحث احکام، عقیدتی و مسائل دینی از دیگر مواردی است که در این اردوها مطرح می‌شود و مشکلات و شبهات مناطق محروم را حل و فصل می‌کند.

مسئول اردوهای جهادی همدان گفت: از مسئولان استانی، شهردارن و بخشداران تقاضا داریم درصد همکاری خود را با اعضای اردوها بیشتر کنند و تلاش شود تا از ظرفیت بالای این افراد که اغلب از نیروهای متخصص و باسواد هستند جهت رفع و بهبود مشکلات و معضلات روستاها و مناطق محروم استفاده شود.

captcha