اعزام ۱۵۰ مبلّغ در ماه رمضان به مناطق مختلف ابهر
کد خبر: 1422213
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۹

اعزام ۱۵۰ مبلّغ در ماه رمضان به مناطق مختلف ابهر

گروه اجتماعی: رئیس تبلیغات اسلامی ابهر گفت: ۱۵۰ نفر از مبلّغان بومی و غیربومی به‌منظور مبادرت به امر تبلیغ در روستاها و مناطق محروم ابهر ساماندهی شده‌اند که بنای اولیه بر این است که از روحانیان بومی استفاده شود.

حجت‎الاسلام والمسلمین حسن محمدی، رئیس تبلیغات اسلامی ابهر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با اشاره به اعزام مبلّغان به مناطق مختلف ابهر در ماه رمضان، گفت: 150 نفر از مبلّغان بومی و غیربومی در این راستا ساماندهی شده‌اند که بنای اولیه بر این است که از روحانیان بومی استفاده شود.

وی ادامه داد: ابهر بیش از 90 روحانی و 700 طلبه دارد که با بهره‎مندی از ظرفیت این افراد، می‎توان مباحث معنوی فراوانی را در طول ایام ماه رمضان به روزه‌داران انتقال داد.

رئیس تبلیغات اسلامی ابهر عنوان کرد: امسال از بانوان طلبه نیز در برنامه‎ها استفاده خواهد شد که تاکنون 15 نفر برای این امر اعلام آمادگی کرده‎اند و از این نکته نیز نباید غافل بود که در شهرهای هیدج و ابهر هرچه نیاز به حضور بانوان مبلّغ وجود داشته باشد، آماده پاسخگویی هستیم که محوریت موضوعی برنامه‌ها نیز بیان احکام شرعی و مسائلی از این قبیل خواهد بود.

طرح مشکلات روستائیان در مجالس وعظ ماه رمضان
حجت‎الاسلام محمدی تأکید کرد: نشستی با حضور بخشداران و دهیاران برگزار شده و در آن تأکید شد که دهیاران به یاری مبلّغان شتافته و برخی از جلسات سخنرانی وعاظ به طرح مشکلات اهالی روستاها اختصاص یابد که مناطق جغرافیایی مختلف، نیازهای متنوعی را دربر می‎گیرند.

وی عنوان کرد: با توجه به همزمانی اوقات فراغت و ماه رمضان، از ظرفیت مبلّغان در برنامه‎های ماه رمضان استفاده شد و با در نظر گرفتن تأکیدات مقام معظم رهبری درباره توجه ویژه به مباحث فرهنگی، بحث سبک زندگی اسلامی و جزءخوانی قرآن کریم توسط مبلّغان مورد توجه قرار خواهد گرفت.

این مسئول یادآور شد: اداره ورزش و جوانان شهرستان ابهر 12 کمیته را برای طرح اوقات فراغت راه‌اندازی کرده است که از آن میان کمیته دینی و انقلاب جوانان به تبلیغات اسلامی واگذار شده و برنامه‎های اوقات فراغت به این سمت و سو هدایت می‌شود.

captcha