اعزام چهار هزار نفر از اعضای حلقه‌های صالحین بیرجند به اردوهای جهادی
کد خبر: 1422031
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹

اعزام چهار هزار نفر از اعضای حلقه‌های صالحین بیرجند به اردوهای جهادی

گروه اجتماعی: مسئول بسیج سازندگی بیرجند از اعزام چهار هزار نفر از اعضای حلقه‌های صالحین شهرستان بیرجند به اردوهای جهادی در سال جاری خبر داد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، محمد قاسمی، مسئول بسیج سازندگی بیرجند امروز، سوم تیر در نشست ستاد پشتیبانی طرح هجرت 3،  درباره اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم بیرجند، اظهار کرد: بسیج سازندگی در دو بخش اقتصاد مقاومتی و اردوهای جهادی برنامه دارد.



وی با اشاره به برنامه‌های اقتصادی مقاومتی بسیج سازندگی بیرجند، افزود: در این راستا سال گذشته 18 هزار جوجه مرغ خانگی 45 روزه بین روستاییان توزیع شده است.



مسئول بسیج سازندگی بیرجند گفت: برپایی کارگاه‌های آموزشی و ترویجی قارچ، ورمی کمپوست، زنبورداری و برپایی کارگاه توانمندسازی اصناف برای صادرات جهت 30 نفر از بسیجیان حوزه اصناف و راه‌اندازی دو صندوق قرض‌الحسنه بسیجیان از دیگر برنامه‌های اقتصادی مقاومتی در سال گذشته بوده است.



قاسمی از اعزام 4 هزار نفر در قالب اردوهای یک روزه حلقه صالحین در سال جاری خبر داد و بیان کرد: سال گذشته 5 هزار و 632 نفر بسیجی در قالب اردوهای یک روزه بسیج اقشار به عرصه‌های مختلف بسیج سازندگی اعزام شده‌اند.



وی با بیان اینکه امسال 60 تیم پزشکی با همکاری کانون بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم بیرجند اعزام می‌شوند، یادآور شد: سال گذشته در قالب این طرح 68 تیم پزشکی به روستاهای شهرستان برای ارائه خدمات پزشکی و تأمین دارو اعزام شده است.



مسئول بسیج سازندگی بیرجند به تشکیل 8 هسته فلاحین در شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: افزایش تولید کشاورزی در واحد سطح از اهداف این طرح بوده است.



قاسمی با بیان اینکه سهمیه دانش‌آموزی برای طرح بهسازی مدارس بیرجند 690 نفر اعلام کرد و افزود: تاکنون 300 نفر برای بهسازی مدارس در تابستان ثبت نام کرده‌اند.



وی با اشاره به اعزام 90 نفر به اردوهای هفت روزه محلات، عنوان کرد: سال گذشته 260 نفر در قالب اردوهای هفت روزه محلات به روستاهای محروم شهرستان اعزام شده است.



طرح هجرت برای آشنایی جوانان از نقاط محروم طراحی شده است



علی‎اکبر تناکی، فرماندار بیرجند نیز گفت: هر چه از سال 57 دورتر می‌شویم پی به کار عظیم شهدا و امام شهدا می‎بریم.



وی با بیان اینکه در دعایی که در ماه شعبان می‌خوانیم آمده است هر کس سوار بر کشتی ائمه اطهار(ع) شود، سعادتمند شده و هر کس سوار نشد، غرق می‌شود، بیان کرد: با فاصله گرفتن از ائمه اطهار(ع) ملت‌هایی غرق می‎شوند و چه ضرباتی بر پیکره نظام اسلامی می‌زنند.



فرماندار بیرجند گفت: وظیفه ما این است تا جایی که در توان داریم برای تقویت این نظام مقدس تلاش کنیم؛ چرا که در حال حاضر همه ما شرمنده شهدا و امام شهدا هستیم.



تناکی نظام مقدس اسلامی را میراثی گرانبها دانست که اکنون در دست ما است و باید برای حفظ و نگهداری آن تمام تلاش خود را به کار گیریم.



وی با بیان اینکه قشر عظیم و تأثیرگذار بر روند انقلاب دانش‌آموزان و جوانان هستند، ادامه داد: دشمن این اقشار را هدف گرفته است که برای تضعیف نظام اسلامی به سایت‌های مستهجن و شبکه‌های ماهواره‎ای روی آورده است.



فرماندار بیرجند طرح هجرت را یکی از هنرهای بسیج دانست که برای آشنایی جوانان از روستاهای محروم طراحی شده است در این طرح‌ها جوانان دانشجو از محیط دانشگاه‌ها خارج شده و به مکان‌های محروم اعزام می‌شوند.



تناکی از وجود 320 روستا در بیرجند خبر داد و افزود: نخستین گام در اردوهای جهادی آشنایی است و نخستین گام برای مبارزه شناخت محیط است، اگر دانشجویان در محیط بسته دانشگاه باشند شناخت آن‌ها از محیط نادرست خواهد بود و سبب کجی‌هایی می‌شود که دشمن به‌دنبال آن است.



فرماندار بیرجند با بیان اینکه اعزام گروه‎های جهادی کار یک نهاد خاص نیست، یادآور شد: حجم این فعالیت‌ها بالا است و برای انجام آن همه ما باید کمک کنیم.



تناکی با بیان این‌که برای اجرای طرح هجرت و اعزام گروه‌های جهادی اعتباری در نظر گرفته نشده است، گفت: باید تمامی نهادها گوشه‌ای از کار را گرفته و این کار خداپسندانه را به‌صورت مشارکتی انجام دهند.



پنج هزار بسیجی به مناطق محروم بیرجند اعزام شدند



صفرعلی اسماعیلی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند نیز درباره اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم بیرجند گفت: 260 نفر نیز در قالب 21 گروه محلات و به‌صورت اردوهای هفت روزه به روستاهای محروم اعزام شدند.



وی گفت: اعزام 68 تیم بهداشتی به روستاها و مناطق محروم بیرجند و نیز ارائه خدمات پزشکی و تأمین دارو توسط بسیج جامعه پزشکی صورت گرفت.



فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند افزود: به‌کارگیری 379 نفر دانش‌آموز بسیجی و 20 نفر از همکاران بسیج طلاب و فرهنگیان در عرصه‌های بهسازی و مرمت مدارس و نیز برگزاری کلاس‌های تقویتی در قالب اردوهای طرح هجرت 3، از دیگر فعالیت‌های بسیج ناحیه بیرجند در حوزه سازندگی در سال گذشته بوده است.



اسماعیلی به‌کارگیری بسیجیان در پروژه‌های منابع طبیعی به تعداد 1481 نفر روز و ارائه ویزیت رایگان در مطب و در سطح پایگاه‌ها به تعداد 1735 نفر روز را به‌عنوان دیگر فعالیت‌ها عنوان کرد.



وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فرصت‌های زیادی در عرصه‌های سازندگی در کشور به‌وجود آمد، گفت: این عرصه‌ها برای تمام اقشار اعم از پزشک، مهندس، معلم، دانش آموز، دانشجو، طلبه و سایر اقشار مهیا است.

captcha