گسترش فرهنگ قرآن سبب التیام روح و روان جامعه می‌شود
کد خبر: 1421454
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰
حجت‌الاسلام حشمتی:

گسترش فرهنگ قرآن سبب التیام روح و روان جامعه می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: ما با توسعه بهداشت جسممان سلامت می‌شویم تا بتوانیم خدمت کنیم، اما با گسترش فرهنگ قرآن، روح و روان جامعه التیام بخشیده و سالم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه اول تیرماه در همایش «به استقبال بهار قرآن» که از سوی اتحادیه تشکل‌های قرآنی خمینی‌شهر برگزار شد، گفت: ما با توسعه بهداشت جسممان سلامت می‌شویم تا بتوانیم خدمت کنیم اما با گسترش فرهنگ قرآن، روح و روان جامعه التیام بخشیده می‌شود و سالم می‌شود.

وی افزود: قرآن سراسر نور است و هر که با قرآن آشنا شود، در واقع از ظلمت به نور وارد می‌شود و مسجدی که در آن قرآن تلاوت شود، مسجدی است نورانی و ظلمت از آن شهر و دیار رخت برمی بندد.

معاون فرهنگی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) با ذکر این نکته که اعضای اتحادیه و مراکز قرآنی زمینه انفاق کردن من و شما را فراهم می نمایند، به آیه 39 سوره سبأ« قُلْ إِنَّ رَبِّی یَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَن یَشَاء مِنْ عِبَادِهِ وَیَقْدِرُ لَهُ وَمَا أَنفَقْتُم مِّن شَیْءٍ فَهُوَ یُخْلِفُهُ وَهُوَ خَیْرُ الرَّازِقِینَ» اشاره کرد و گفت: خداوند رزق و روزی هر که را صلاح دید گسترش می دهد یا او را در تنگنا قرار می دهد وهر چه را انفاق کنید خداوند جایگزین آن را می دهد.

حجت الاسلام حشمتی در پایان سخنان خود در جمع قرآنیان خمینی شهر با اشاره به آیه 187 سوره بقره « لَیْسَ الْبِرَّ أَنْ تُوَلُّوا وُجُوهَکُمْ قِبَلَ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ وَ لکِنَّ الْبِرَّ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الْآخِرِ وَ الْمَلائِکَةِ وَ الْکِتابِ وَ النَّبِیِّینَ وَ آتَى الْمالَ عَلى‏ حُبِّهِ ذَوِی الْقُرْبى‏ وَ الْیَتامى‏ وَ الْمَساکینَ وَ ابْنَ السَّبیلِ وَ السَّائِلینَ وَ فِی الرِّقابِ وَ أَقامَ الصَّلاةَ وَ آتَى الزَّکاةَ وَ الْمُوفُونَ بِعَهْدِهِمْ إِذا عاهَدُوا وَ الصَّابِرینَ فِی الْبَأْساءِ وَ الضَّرَّاءِ وَ حینَ الْبَأْسِ أُولئِکَ الَّذینَ صَدَقُوا وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُتَّقُونَ» بیان کرد: اینکه به سمت مشرق و مغرب بسیار نماز بخوانیم، «برّ» یعنی نیکوکاری نیست بلکه مرحله اول نیکوکاری ایمان به خداوند و... است. مرحله بعدی انفاق با محبت خداست.

بنا بر این گزارش، در همایش بزرگ «به استقبال بهار قرآن» که با حضور معاون قرآنی وزارت ارشاد، رئیس اداره ارشاد استان اصفهان، نماینده شهرستان در مجلس، سرپرست اداره ارشاد شهرستان، برخی از اعضای شورای شهر و عموم مردم و اعضای تشکلهای قرآنی عضو اتحادیه در سینما فرهنگ خمینی شهر برگزار شد، از سه خانواده قرآنی به نامهای مرحوم حاج سید خلیل موسوی زاده، حاج سید محمد موسوی زاده و حاج سید رسول موسوی که تمامی اعضای خانواده شان از فعالان قرآنی اند و مدیریت مراکز اصلی قرآنی شهر را به دست دارند، تقدیر و تجلیل شد.

همچنین مراسم با تلاوت آیات قرآن توسط قاری نوجوان نمونه شهرستان مهدی شیروی آغاز شد و اجرای گروه تواشیح مِسک، همخوانی قرآن آموزان جامعه القرآن، خطابه خوانی نوجوان قرآنی امیرحسین شکرانی، پخش کلیپ فعالیتهای اتحادیه و... از دیگر برنامه های این همایش بود.

captcha