هزار دانشجو از خراسان جنوبی به اردوهای جهادی اعزام می‌شوند
کد خبر: 1418561
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
امسال؛

هزار دانشجو از خراسان جنوبی به اردوهای جهادی اعزام می‌شوند

گروه اجتماعی: مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امسال هزار دانشجو به اردوهای جهادی اعزام می­‌شوند، گفت: همچنین ۲۰ گروه جهادی خارج استان امسال به این مناطق اعزام می‌‌شوند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، محمد زهرایی، مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی عصر روز گذشته، 26 خرداد در نشست ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی بسیج سازندگی استان اظهار کرد: در نوروز امسال 34 گروه جهادی به مناطق محروم اعزام شدند.



وی افزود: از این تعداد هشت گروه مهمان خارج استانی بودند و مابقی نیمی از گروه دانشجویی و نیمی دیگر از گروه‌های محلات بودند که در مجموع 900 نفر به این مناطق اعزام شدند. 



مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه فلسفه تشکیل بسیج سازندگی کمک به دولت و دستگاه‌های اجرایی در خدمت‌رسانی به مردم است، افزود: در این راستا در سال مالی 92، این سازمان با دستگاه‌­های اجرایی استان در زمینه اخذ پروژه­‌های کوچک و زودبازده تفاهم‌نامه­‌هایی را امضا کرده است.



زهرایی با بیان اینکه سازمان بسیج سازندگی با بهره­‌گیری از نیروهای بسیجی به‌منظور کاهش هزینه­‌های تمام شده و با بالاترین کیفیت این پروژه‌ها را انجام می­‌دهد، افزود: احیا و مرمت قنوات، مساجد، خانه‌های عالم، سالن ورزشی روستایی، آبرسانی سیار و... از این پروژه­‌ها بوده است.



وی حمایت از اقتصاد مقاومتی و کارگاه‌ها را یکی‌ دیگر از برنامه‌­های بسیج سازندگی عنوان کرد و گفت: همکاری با جهادکشاورزی و کمیته امداد و اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در زمینه آموزش، راستی‌آزمایی، شناسایی و تسهیلات در دستور کار قرار دارد.



مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امسال هزار دانشجو و 1200 نفر از پایگاه‌­های محلات به اردوهای جهادی اعزام می­‌شوند، افزود: 20 گروه جهادی خارج استان امسال به این مناطق اعزام می­‌شوند که تاکنون هفت گروه اعزام شدند.



زهرایی با بیان اینکه 250 پروژه عمرانی کوچک و زودبازده در سال مالی 92 برای بسیج سازندگی استان تعریف شده است، گفت: اعتبار برای ساخت این پروژه­‌ها برابر با هفت میلیارد تومان است.

captcha