ادامه تفحص پیکر شهدا در مناطق جدید عراق پس از بازگشت آرامش به منطقه
کد خبر: 1418287
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
سردارباقرزاده خبر داد:

ادامه تفحص پیکر شهدا در مناطق جدید عراق پس از بازگشت آرامش به منطقه

گروه اجتماعی: فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، با بیان اینکه تفحص پیکر شهدای ایرانی همچنان در مناطق عملیاتی عراق ادامه دارد، گفت: نقاط جدیدی از جمله «ام‌الرصاص» برای تفحص مدنظر است که این امر به پس از بازگشت آرامش در این منطقه موکول شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، مراسم بازگشت پیکرهای پاک 84 شهید دوران هشت سال دفاع‌ مقدس امروز، دوشنبه 26 خرداد با حضور مسئولان محلی و مقامات استان در مرز شلمچه خوزستان صورت گرفت.

این شهدا با تلاش کمیته جست‌وجوی مفقودین از مناطق عملیاتی«فاو»، «مجنون»، «شلمچه» و شرق «دجله» تفحص شده‌اند و مربوط به عملیات‌های «بدر»، «خیبر»، «کربلای 5» و تک دشمن در فاو و مجنون هستند.

سردار سیدمحمد باقرزاده، فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، در این مراسم گفت: تفحص 84 شهید دفاع مقدس در یک ماه گذشته در مناطق عملیاتی فاو، مجنون و شرق دجله با تلاش و همت کمیته جستجوی مفقودین این ستاد صورت گرفته است.

برگزاری مراسم دعای کمیل در تهران با حضور شهدای تفحص شده

وی با اعلام اینکه پیکرهای تازه تفحص شده به منظور عملیات شناسایی به تهران اعزام خواهند شد، گفت: پنجم تیر امسال و به مناسبت سالگرد شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفایش در محل شهادت آن شهید، مراسم پرفیض دعای کمیل در کنار پیکرهای مطهر شهدا برگزار خواهد شد.

باقرزداه در ادامه به عملیات شناسایی این شهدا تا پایان ماه رمضان اشاره کرد و گفت: پس از شناسایی و تعیین تکلیف شهدا، مرداد و همزمان با ایام شهادت امام صادق(ع) مراسم تشییع و تدفین این پیکرها در سراسر کشور انجام می شود.

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، به شناسایی و تفحص 83 جنازه عراقی در همان کشور و تحویل به مقامات عراق اشاره کرد و گفت: تفحص پیکر شهدای ایرانی همچنان ادامه دارد.

تفحص پیکر 15 شهید هشت سال دفاع مقدس در کردستان عراق

وی در ادامه به تفحص پیکر 15 شهید هشت سال دفاع مقدس در کردستان عراق اشاره کرد و گفت: متعاقبا و برای بازگشت به میهن اسلامی تصمیاتی اتخاذ خواهد شد.

باقرزداه درپایان گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور عراق و حضور تروریستهای داعش، نقاط جدیدی از جمله ام الرصاص برای تفحص مد نظر است که عملیات تفحصص در این مناطق به بازگشت آرامش در این منطقه موکول خواهد شد.

یادآوری می‌شود که در پایان مراسم پیکرهای مطهر شهدا به اهواز و پادگان شهید محمودوند منتقل شدند.

captcha