الگوپذیری از حضرت علی‌اکبر(ع) ضامن سعادت جوانان است
کد خبر: 1415681
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱

الگوپذیری از حضرت علی‌اکبر(ع) ضامن سعادت جوانان است

گروه اندیشه: فرمانده سپاه شهرستان سیب و سوران با بیان اینکه حضرت علی‌اکبر(ع) دارای بصیرت دینی، ولایت‌مداری، بردباری و خویشتن‌داری بودند، گفت:الگوپذیری از حضرت علی‌اکبر(ع)، می‌تواند سعادت جوانان و جامعه را تضمین کند.

غلامرضا ملایی، فرمانده سپاه شهرستان سیب و سوران در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، گفت: جوانی دوران طغیان و دغدغه و اضطراب است و تنها در سایه عبادت و بندگی خدا می‌توان به آرامش رسید و از این دوران در جهت مثبت استفاده کرد.
فرمانده سپاه سیب و سوران در ادامه ضمن تبریک ولادت حضرت علی‌اکبر(ع)، بیان کرد: یکی از بارزترین نمونه‌های کمال و اسوه‌های پاکی و مردانگی، «علی اکبر(ع)»، شهید بزرگ حماسه عاشورا و فرزند با فضیلت سیدالشهدا(ع) است.
وی با بیان اینکه امام حسین(ع) تمام خصلت‌های حضرت علی اکبر(ع) را شبیه به پیغمبر می‌دانست، گفت: بنا به فرمایش پدر بزرگوارش، ایشان از نظر خلق، آفرینش، صورت و تمام ارزش‌های والای انسانی و از نظر منطق و شیوایی سخن شبیه‌ترین فرد به پیغمبر بودند.
ملایی به نقش برجسته حضرت علی‌اکبر(ع) در واقعه عاشورا اشاره کرد و گفت: بنا به شرایط خاصی که ایشان نسبت به دیگر جوانان بنی‌هاشم داشت، همواره در کنار پدر حاضر و ناظر بر جریانات عاشورا بود و از نظر داوطلبی برای شهادت ایشان، نفر اول بود.
وی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین عناصر تعیین کننده سعادت در زندگی، انتخاب الگوی مناسب است. اگر این الگو اشتباه انتخاب شود، انسان را به هلاکت می‌رساند و برعکس، انتخاب الگوی مناسب، باعث موفقیت و سعادت می‌شود.
فرمانده سپاه سیب و سوران بیان کرد: حضرت علی‌اکبر(ع) دارای صفات ارزنده بسیاری از جمله بصیرت دینی، ولایت‌مداری، بردباری و خویشتن‌داری بودند، که امروزه نیاز جوانان ما است، و الگوپذیری از حضرت علی‌اکبر(ع)، می‌تواند سعادت جوانان و جامعه را تضمین کند.

captcha