نیازمند کارهای فرهنگی برای مبارزه با مواد مخدر هستیم/ نجات معتاد؛ نجات بشریت
کد خبر: 1409061
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۷

نیازمند کارهای فرهنگی برای مبارزه با مواد مخدر هستیم/ نجات معتاد؛ نجات بشریت

گروه اجتماعی: استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برای مبارزه با مواد مخدر نیازمند انجام کارهای فرهنگی و جریان‌سازی در بین مردم هستیم،افزود: آمار بالای معتادان در سطح جامعه رسالت مسئولان را سنگین‌تر می‌کند زیرا باید برای نجات بشریت تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان شب گذشته، 30 اردیبهشت در همایش شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: دستگاه‌های متولی مبارزه با مواد مخدر باید رویکردشان نسبت به این موضع تغییر کند و به دنبال ارائه طرح‌ها و برنامه‌های بدیع و علمی باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: برای مبارزه با مواد مخدر نیازمند انجام کارهای فرهنگی و جریان‌سازی در بین مردم هستیم که در این میان تشکل‌های فرهنگی و سازمان‌های مردم‌نهاد (NGO) ‌نقش مهمی برعهده دارند.

وی به نقش آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش گلوگاه ارتباطمان با مردم است که در این راستا روسای آموزش و پرورش در برخورد با دانش‌آموزان نقش ویژه‌ای دارند.

هاشمی تأکید کرد: پیشگیری و مبارزه با اعتیاد نگاه و عزمی جدی می‌طلبد و مدیران در محیط کار نباید دید صرفا کاری داشته باشند بلکه در محیط کار نیز نسبت به نیروها مسئولیت دارند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: نباید اجازه دهیم مناطق آلوده چهره‌ای منطبق با ساکنانش بگیرد بلکه باید سیمای منطقه را تغییر و نگاه روانشناختی را نسبت به نگاه انسانی توسعه دهیم.

هاشمی در پایان گفت: موضوع اشتغال افرادی که از اعتیاد نجات یافته اند نیز باید در شورای اشتغال استان مطرح و به این افراد نیز موقعیت داده شود.

captcha