تحکیم بنیان خانواده در رأس برنامه‌ریزی‌های فرهنگی باشد
کد خبر: 1408457
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸
نوروزیان:

تحکیم بنیان خانواده در رأس برنامه‌ریزی‌های فرهنگی باشد

گروه اجتماعی: معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار خراسان شمالی با اشاره به لزوم تقویت کانون خانواده برای تعالی جامعه دینی و ایمانی، تأکید کرد: تحکیم بنیان خانواده اولویت برنامه‌ریزی‌های فرهنگی باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان شمالی، محمدرحیم نوروزیان، معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی،  در نشست کارگروه بانوان و خانواده استان به طرح راهبردی زنان استان اشاره کرد و هدف از تهیه آن را تدوین سند برنامه ای در چارچوب ارزش‌ها و سیاست‌های کلی نظام در حوزه زنان و خانواده و اجرایی شدن ماده 230 قانون برنامه پنجم توسعه عنوان کرد.
وی گفت: کانون توجه کارگروه بانوان، خانواده است اگر ما همه دستورات اسلام را در‌نظر بگیریم در پس زمینه آن خانواده است و عنصر اصلی این نهاد مادران هستند.
وی اظهار کرد: طرح راهبردی زنان به‌عنوان نقشه راه در راستای تحقق اهداف توسعه‌ای حوزه زنان تدوین شده است که تحقق آن، همت و تلاش  جمعی را می‌طلبد.
نوروزیان افزود: سند راهبردی زنان در 4 کمیته بررسی وضعیت موجود، کمیته تعالی فردی زن و تحکیم بنیان خانواده، کمیته اشتغال و کارآفرینی و کمیته ارزیابی و نظارت و در 10 محور اصلی تدوین شده است که با تصویب آن به مرحله اجرایی می‌رسد.
مهردخت قوپرانلو، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی نیز در این نشست اظهار کرد: پیش‌نویس اولیه سند راهبردی زنان در اسفند ‌گذشته ارائه شد و اصلاحات لازم بر روی آن انجام گرفت که با تصویب سند، کمیته‌های ذیل آن شکل گرفته و جلسات کمیته‌ها متشکل از کارشناسان متخصص در هر حوزه تشکیل می‌شود.
وی گفت: سند راهبردی زنان استان، طرح جامعی در حوزه زنان و خانواده است که سعی شده به‌گونه‌ای دربرگیرنده همه مسائل و موضوعات مربوط به خانواده و زنان باشد.

captcha