هشتمین دوره مسابقه نقاشی «اشک قلم» در دزفول برگزار شد
کد خبر: 1407356
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹

هشتمین دوره مسابقه نقاشی «اشک قلم» در دزفول برگزار شد

گروه هنر: به مناسبت وفات حضرت زینب(س)، هشتمین دوره مسابقه نقاشی «اشک قلم» با شرکت 150 کودک از مقاطع پیش‌دبستانی و ابتدایی در دزفول برگزار شد.

عبدالکریم خاضعی‌نیا، مدیر مؤسسه فرهنگی - هنری فرهنگ عاشورا دزفول در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، اعلام کرد: به همت مؤسسه فرهنگی هنری فرهنگ عاشورا، هشتمین دوره مسابقه نقاشی «اشک قلم» به مناسبت وفات عقیله‌ بنی‌هاشم حضرت زینب کبری(س)، جمعه 26 اردیبهشت در سالن کتابخانه علامه مخبر دزفولی برگزار شد.

وی شرکت‌کنندگان در این مسابقه را 150 نفر اعلام کرد و گفت: دانش‌آموزان در مقاطع پیش‌دبستانی، اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم و ششم ابتدایی نقاشی‌هاى خود را به تصویر کشیدند.این آثار بر اساس قصه‌هایی از زندگی حضرت زینب(س) و حضرت على(ع) که در قالب یک بروشور هنگام نام‌نویسی به هر یک از کودکان داده مى‌شد خلق شدند.

خاضعی‌نیا گفت: تکنیک نقاشی در مقاطع مختلف متفاوت بود؛ در مقطع پیش دبستانی، اول و دم با پاستل روغنی، در مقطع سوم و چهارم با مداد رنگی و در مقطع پنجم و ششم با تکنیک کولاژ(تکه چسبانی) صورت گرفت.

به گفته مدیر مؤسسه فرهنگی هنری فرهنگ عاشورا دزفول همه این آثار توسط کارشناسان هنری مورد داوری قرار خواهد گرفت و در مراسمی از برندگان به طور خاص و از کودکان شرکت‌کننده در این مسابقه تقدیر خواهد شد.

captcha