تاریخ شفاهی مهم‌ترین ابزار مستندسازی ارزش‌های دفاع مقدس است
کد خبر: 1405301
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸

تاریخ شفاهی مهم‌ترین ابزار مستندسازی ارزش‌های دفاع مقدس است

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی حوزه هنری گیلان تاریخ شفاهی را مهم‌ترین ابزار مستندسازی ارزش‌های دوران دفاع مقدس دانست و گفت: شش عنوان کتاب تاریخ شفاهی رزمندگان دوران دفاع مقدس همزمان با سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر در گیلان منتشر می‌شود.

محمد پرحلم، معاون فرهنگی حوزه هنری گیلان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با بیان اینکه از ابتدای امسال سه عنوان کتاب تاریخ شفاهی شهدا، آزادگان و رزمندگان دوران دفاع مقدس منتشر شده است، اظهار کرد: دو عنوان کتاب تاریخ شفاهی رزمندگان گیلانی دوران دفاع مقدس نیز به‌زودی منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه شش عنوان کتاب تاریخ شفاهی رزمندگان دوران دفاع مقدس همزمان با سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر در گیلان منتشر می‌شود، افزود: انتشار کتاب‌های دوران دفاع مقدس نیازمند حمایت دستگاه‌های اجرایی مختلف است تا با حمایت‌های خود گام‌های ارزشمندی در این عرصه بردارند.

معاون فرهنگی حوزه هنری گیلان با بیان اینکه مستندسازی وقایع دوران دفاع مقدس از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: نسل جوان امروز با وقایع و ازخودگذشتگی‌های دورا دفاع مقدس آشنایی ندارند، مستندسازی تاریخ شفاهی رزمندگان گامی مؤثر در این راستا است.

پرحلم تاریخ شفاهی مهم‌ترین ابزار مستندسازی ارزش‌های دوران دفاع مقدس دانست و بیان کرد: اتفاق‌هایی که برای آزادگان در دوران هشت سال دفاع‌مقدس روی دادند کاملاً منحصر به‌فرد و در مواردی باور نکردنی‌اند و این افراد زوایایی از زندگی در وضعیت سخت اسارت و تاریخ جنگ را پیش روی مخاطب قرار می‌دهند که کمتر درباره آن‌ها صحبت شده است.

وی با بیان اینکه عرضه محصولات فرهنگی در دانشگاه‌ها و مدارس نسل جوان را با هویت رزمندگان آشنا می سازد، اظهار کرد: مدارس و دانشگاه‌ها می‌توانند در عرضه آثار دفاع مقدس به ما کمک کنند و از ثمرات ارزشمند آن نیز برخوردار شوند.

captcha