آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ کرمانشاه برگزار می‌شود
کد خبر: 1403266
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
همزمان با سراسر کشور؛

آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ کرمانشاه برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: کارشناس قرآن اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرمانشاه از برگزاری آزمون اعطای تخصصی به حفاظ استان کرمانشاه خبر داد.

علیرضا احمدی، کارشناس قرآن اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، گفت: صبح جمعه، 19 اردیبهشت ماه آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور در دبیرستان شهدای پروین‌زاد این شهر برگزار می‌شود.

وی افزود: در این آزمون 220 نفر از حفاظ این استان که متشکل از بانوان و آقایان هستند در رشته‌های 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء و کل قرآن کریم شرکت خواهند کرد و به ترتیب یاد شده در رشته‌های 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء و کل قرآن کریم 89، 76، 27 و 28 نفر شرکت کننده حضور دارند.

کارشناس قرآن اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرمانشاه عنوان کرد: این آزمون نهمین دوره از طرح اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم است که در سال جاری برگزار می شود.

وی افزود: همچنین آزمون یادشده تنها مرجع صادرکننده مدرک حفظ قرآن کریم در کشور است که به پذیرفته شدگان آن مدارک معادل دیپلم، فوق دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا اعطا می شود.

احمدی در پایان عنوان کرد: برگزاری این دوره از آزمون به صورت کتبی و شامل 5 سؤال از هر جزء می باشد که 4 سؤال آن مرتبط با ترجمه و مفاهیم و یکی مرتبط با حفظ است همچنین پذیرفته شدگان این مرحله به مرحله شفاهی که شامل حسن حفظ، تجوید، صوت و لحن و وقف و ابتدا خواهد بود راه می‌یابند.

captcha