فعالیت‌های قرآنی مساجد زمینه‌ساز رشد ارزش‌های اسلامی است
کد خبر: 1401617
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴

فعالیت‌های قرآنی مساجد زمینه‌ساز رشد ارزش‌های اسلامی است

گروه اجتماعی: رئیس تبلیغات اسلامی بیجار گفت: فعالیت‌های قرآنی در مساجد زمینه‌ساز رشد ارزش‌های اسلامی و تقویت بنیه اعتقادی مردم به‌‌ویژه جوانان است.

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی در مساجد زمینه‌ساز رشد ارزش‌های اسلامی و تقویت بنیه اعتقادی مردم به‌ویژه جوانان است، اظهار کرد: مساجد به‌عنوان پایگاه‌های دین و اندیشه شناخته شده‌اند و افراد در مساجد می‌توانند بنیه دینی و اعتقادی خود را افزایش دهند.

وی افزود: باید از امکانات موجود فرهنگی جهت گسترش فضاهای معنوی بخصوص مساجد استفاده شود تا مساجد که سنگر بصیرت و معرفت هستند به حد اعلا برسند.

حجت‌الاسلام مختاری‌نیا عنوان کرد: قرآن و معارف اهل بیت(ع) تنها اختصاص به گروه و فرقه خاصی نداشته و برای همه مردم جهان نازل شده است؛ بنابراین توسعه فعالیت‌های قرآنی باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: تجمعات مردمی که در مناسبت‌های مذهبی مختلف شاهد آن هستیم فرصت خوبی برای اجرای فعالیت‌های قرآنی هستند که باید از این فرصت به شکل مطلوب برای توسعه فعالیت‌های قرآنی ـ مردمی استفاده کنیم.

رئیس تبلیغات اسلامی بیجار با بیان اینکه یکی از تجمع‌های دینی و مذهبی مردمی، مراسم اعتکاف است که هر ساله از 13 تا 15 ماه رجب برگزار می‌شود، یادآور شد: برنامه‌ریزی‌های اولیه برای بهره‌گیری از ظرفیت اعتکاف برای اجرای برنامه‌های قرآنی انجام شده است.

captcha