تکریم جامعه کارگری، ضرورت دین و اجتماع است
کد خبر: 1400698
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
عضو هیئت رئیسه مجلس:

تکریم جامعه کارگری، ضرورت دین و اجتماع است

گروه اجتماعی: نگاه به جامعه کارگری و پاسداشت حقوق اعضای این جامعه، هم از دیدگاه مذهبی و هم به لحاظ مسائل اجتماعی و رفاهی یکی از ضرورت‌ها به‌شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، ضرغام صادقی، منتخب مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی امروز، 8 اردیبهشت در مراسم همایش بزرگداشت روز کارگر در شیراز با اشاره به احادیثی از رسول مکرم اسلام(ص) و توجه ویژه ایشان به جامعه‌ کارگری و پاسداشت حقوق کارگری، گفت: نگاه به این جامعه و پاسداشت حقوق اعضای این جامعه، هم از دیدگاه مذهبی و هم به لحاظ مسائل اجتماعی و رفاهی یکی از ضرورت‌ها به‌شمار می‌رود.
وی افزود: کارگران خدوم‌ترین و درعین‌حال در معرض خطرترین افراد در جامعه محسوب می‌شوند؛ لذا توجه جدی و کامل به موضوع درمان و بهداشت این جامعه از ضروری‌ترین نیازها است.
صادقی با تأکید براینکه بالاترین میزان بیماری‌های اسکلتی، ریوی، گوش و پوستی در بین جامعه‌ کارگری است، گفت: کارگران برمبنای شغل در معرض مخاطرات جدی هستند،‌ رسیدگی به وضعیت کارگران در حوزه‌های مختلف خصوصاً مسائل درمانی، بهداشتی و رفاهی جزو اولویت‌های اول جامعه و نیازمند استقلال است.

تعاون یک ظرفیت جدی است
عضو هیئت رئیسه مجلس توسعه‌ سرمایه‌گذاری در فارس را یکی از مطالبات جدی جامعه دانست و تأکید کرد: تعاون یک ظرفیت جدی است و می‌توان از این ظرفیت و ظرفیت‌هایی نظیر شستا، برای توسعه‌ سرمایه‌گذاری با هدف اشتغال و ایجاد زمینه اشتغال کارگران استفاده کرد و این هم از مطالبات جدی است.
وی، واگذاری سهام عدالت را جزو مطالبات جدی کارگران دانست و از وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی، ساماندهی وضعیت کارگران فصلی و فراهم شدن بستر استفاده کارگران مشمول بیمه‌ بیکاری از این امکان را خواستار شد.

تخصیص سهم 3 هزار میلیارد تومانی برای امنیت و سلامت غذایی کشور
صادقی از سهم 3 هزار میلیارد تومانی برای امنیت و سلامت غذایی کشور خبرداد و دیده شدن سهم کارگران را خواستار شد و گفت: مسکن مهر و دیده شدن سهم کارگران و جامعه‌ کارگری در این بخش، ترمیم حقوق و مزایای کارگران نیز از دیگر مطالبات نمایندگان مجلس و جامعه‌ کارگری است.
عضو هیئت رئیسه مجلس تأکید کرد: امکانات و تسهیلات رفاهی، فرهنگی، سالن‌های چند منظوره میهمان‌سراها و انواع تسهیلات رفاهی برای جامعه کارگری باید تأمین شود و 30 پروژه در نظر گرفته شده جامعه کارگری باید تکمیل شود.
وی اضافه کرد: نهایی کردن مصوبات شورای‌عالی اشتغال در خصوص ساماندهی منابع مالی مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی، ساماندهی اشتغال دانش‌آموختگان، تامین منابع مالی ویژه برای تکمیل پروژه‌های ورزشی و رفاهی کارگران و توجه و برنامه‌ریزی و نظارت برای جلوگیری از اشغال فرصت‌های شغلی توسط اتباع بیگانه از مطالبات جدی نمایندگان مجلس و جامعه‌ی کارگری است.

captcha