اخلاق، علم و ایمان‌؛ سه رکن تأثیر‌گذار آموزش و پرورش بر تربیت دانش‌آموزان
کد خبر: 1400098
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶

اخلاق، علم و ایمان‌؛ سه رکن تأثیر‌گذار آموزش و پرورش بر تربیت دانش‌آموزان

گروه اجتماعی: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه آموزش و پرورش با تقویت اخلاق، علم و ایمان می‌تواند تأثیرگذار باشد، اظهار کرد: این نهاد علمی و معرفتی بدون پرداختن به حوزه‌های معرفتی و آموزه‌های اساسی دین اسلام به اهداف تعیین شده دست نمی‌یابد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، جعفر پاشایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان‌ عصر روز گذشته، ششم اردیبهشت‌ در مراسم گشایش سی و دومین مرحله استانی مسابقات فرهنگی و هنری، قرآن، نماز، عترت دانش‌آموزان و چهاردهمین فراخوان پرسش مهر رئیس جمهور در اردوگاه الغدیر تبریز اظهار کرد: آموزش و پرورش اگر بخواهد به قله‌های رفیع دانش و معرفت برسد، راهی به‌جز پرداختن به اخلاق و معنویت ندارد.
پاشایی توجه به سلامت روحی و روانی دانش‌آموزان و تقویت این جنبه را بسیار ضروری دانست و گفت: امروز اگر ذهن دانش‌آموزان را فقط با مطالب علمی انباشته کنیم، به‌جایی نمی‌رسیم.
وی معنویت، اخلاق و ایمان را در رسیدن به موفقیت بسیار کارساز خواند و افزود: معلمان و محتوای کتاب‌ها اگر نتوانند در حوزه اخلاق و مهارت‌های زندگی چیزی به دانش‌آموزان ارائه دهند، در حوزه علمی راه به‌جایی نمی‌بریم.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش با تقویت اخلاق، علم و ایمان می‌تواند تأثیرگذار باشد،‌ افزود: این نهاد علمی و معرفتی بدون پرداختن به حوزه‌های معرفتی و آموزه‌های اساسی دین اسلام به اهداف تعیین شده دست نمی‌یابد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه معلمان و مسئولان باید با زبان دانش‌آموز با او صحبت کرده و به نظرات آنان گوش فرادهند، اظهار کرد: باید محیط مدارس را از نظر آموزشی و پرورشی چنان شاداب و پرنشاط فراهم سازیم که دانش‌آموز از بودن در مدرسه و در کنار معلم لذت ببرد.
یادآور می‌شود، سی و دومین مرحله استانی مسابقات فرهنگی ـ هنری دانش‌آموزان و چهاردهمین دوره مسابقات پرسش مهر دانش‌آموزی ششم تا 18 اردیبهشت در حالی در تبریز برگزار می‌شود که مسابقات روزهای ششم تا 12 اردیبهشت با حضور دانش‌آموزان دختر و رقابت‌های 12 تا 18 اردیبهشت نیز با حضور دانش‌آموزان پسر انجام می‌شود.

captcha